سلامت نیوز : مسوول واحد پژوهشی مركز تحقیقاتی عفونی كودكان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به مسافران نوروزی توصیه كرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی، انگلی و میكروبی از خوردن آب رودخانه ها یا شستن میوه، سبزی و مواد غذایی در رودخانه ها خودداری كنند.
 
آناهیتا سنایی در گفت و گو با ایرنا افزود: آبهای جاری در طبیعت می تواند حاوی انگل و میكروب و حتی ویروس هایی باشد كه افراد به ویژه كودكان را به انواع بیماری های عفونی مبتلا سازد.
وی، ابتلا به روتاویروس را از شایع ترین بیماری های ویروسی ناشی از آب آلوده برشمرد و اضافه كرد: این ویروس موجب ابتلای فرد به اسهال می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: هرچند این بیماری ظرف مدت پنج تا شش روز بهبود می یابد اما مشكلاتی را برای مبتلایان ایجاد می كند.
سنایی توصیه كرد: افراد در صورت ابتلا به اسهال براثر مصرف آبهای آلوده، از خود درمانی و استفاده از آنتی بیوتیك ها بپرهیزند چراكه آنتی بیوتیك ها گاهی خود موجب تشدید بیماری اسهال می شوند و گاهی نیز تركیبات عادی روده را به هم می زنند.
فوق متخصص بیماری های عفونی تصریح كرد: آبهای جاری در طبیعت مملو از تخم های انگل است كه موجب بیماری های روده ای می شود.
سنایی گفت: انگل های آمیب و ژیاردیا از جمله انگل های شایع در آب های جاری به شمار می روند.
وی افزود: انگل ژیاردیا موجب بروز اسهال بلغمی می شود و انگل آمیب نیز حتی می تواند موجب بروز اسهال خونی شود.
این استاد دانشگاه یادآور شد: چنانچه افراد ناگزیر به استفاده از آب های جاری در طبیعت شدند، باید حتما آن را قبل از مصرف بجوشانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha