مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو گفت: به تازگی برخی از نانوایی های سنتی برای سفید کردن نان از بلانکیت مصرفی در صنعت قند برای سفید کردن نان استفاده می کنند.

استفاده از سفیدکننده قند در نان

سلامت نیوز: مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو گفت: به تازگی برخی از نانوایی های سنتی برای سفید کردن نان از بلانکیت مصرفی در صنعت قند برای سفید کردن نان استفاده می کنند.


به گزارش سلامت نیوز، بهرام دارایی در گفت و گو با ایفدانا با بیان این مطلب اظهار کرد: ۷۰هزار نانوایی در سراسر کشور فعال هستند که به صورت سنتی نان تولید می کنند و این مورد در برخی از آنها مشاهده و گزارش شده است.
 
وی با اشاره به نظارت بر روش های تولید نان از لحاظ بهداشتی افزود:  برخی اوقات، در بعضی از نانوایی ها به دلیل نبود مخمرها و یا هزینه بالای آن،  به روش های غیرمعمولی مانند اضافه کردن نمک و جوش شیرین متوسل می شوند.
 
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو از تخلف جدید در برخی نانوایی های سنتی خبر داد و گفت : به تازگی در برخی نانوایی ها، در پخت نان از سفیدکننده ای به نام بلانکیت که برای سفید کردن قند در کارخانه های تولید قند مصرف می شود، استفاده می شود که افزودن آن در آرد و خمیر غیرمجاز است.
 
وی خاطرنشان کرد: با کمک ناظران سطح عرضه معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، نظارت های لازم در این زمینه اعمال و به صنف آرد و غلات هم هشدار داده شده است که در این زمینه مراقبت کنند.
 
به گفته وی این مسئله در نان‌های صنعتی مطرح نیست و روش های آن ها برای تولید انواع نان مشخص و قابل قبول است، توصیه می شود مردم درمورد مواد غذایی که به نام سنتی عرضه می شود دقت بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha