دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در چهار سال آینده با کمبود نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار معلم رو به رو خواهد شد.

تعطیلی تربیت معلم، اشتباه بود

سلامت نیوز: نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در چهار سال آینده با کمبود نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار معلم رو به رو خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ،سیدجواد ساداتی‌نژاد در گردهمایی دست‌اندرکاران مدرسه‌های ابتدایی شهرستان کاشان افزود: میانگین ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در پنج سال گذشته بین ۳ تا ۵۰۰۰ نفر بوده که این مهم نشان می‌دهد تعطیلی تربیت‌معلم چه بلایی سر کشور آورده است.

وی افزود: اگر در این مدت سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شد، دست کم ۱۵۰ هزار معلم اکنون در حال آموزش یا دانش‌‌آموخته بودند و به هر روی مشکل کمبود نیرو برطرف می‌شد.

او اضافه کرد: خطای بزرگی در حوزه آموزش و پرورش کشور انجام شده و جبران آن نیازمند زمان زیادی است.

به گفته وی، امسال برای نخستین بار در پنج سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان دانشجو جذب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان نیز در ادامه این جلسه با تشریح بازنشستگی ۹۵ نفر از نیروی انسانی این مجموعه در سال جاری گفت: ۵۹ نفر آنها در دوره ابتدایی بودند که با ۲۱ نفر نیروی جدید جایگزین شدند.

حسین مقنی نصرآبادی با اشاره به جمعیت ۵۸ هزار‌نفری دانش‌آموزان شهرستان کاشان افزود: پراکندگی روستاها موجب شده تا در برخی روستاها مدرسه‌هایی با سه چهار‌ دانش‌آموز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: شمار مدرسه‌های حمایتی این شهرستان ۳۵‌واحد است و نسبت به سال گذشته پنج مدرسه اضافه شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان همچنین به وجود هشت هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع بیگانه در کاشان اشاره کرد و گفت: ۲۶۷ نفر از فرهنگیان شهرستان به این دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند. نزدیک به پنج‌هزار نفر فرهنگی در ۳۲۰ واحد آموزشی کاشان در زمینه آموزش‌و‌پرورش دانش‌آموزان این شهرستان فعالیت دارند.

گردهمایی مدیران، معاونان و آموزگاران مدرسه‌های ابتدایی شهرستان کاشان در آستانه آغاز سال تحصیلی با حضور حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha