معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: کمبودی در مورد اقلام و تجهیزات اورژانسی و حیاتی بیماران وجود نداشته و شاید برخی کمبودها در مورد ملزومات مصرفی در بخش های بستری بوده است، اما از آنجا که برطبق طرح تحول سلامت، بیمارستان ها باید اقلام مصرفی بیماران را تامین کرده و با توجه به اینکه نباید هیچ بیماری برای تهیه اقلام مورد نیاز به بیرون از بیمارستان فرستاده شود، شاید تامین این اقلام با اندکی تاخیر روبرو بوده است.

کمبودی در مورد اقلام و تجهیزات اورژانسی و حیاتی بیماران وجود ندارد

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: کمبودی در مورد اقلام و تجهیزات اورژانسی و حیاتی بیماران وجود نداشته و شاید برخی کمبودها در مورد ملزومات مصرفی در بخش های بستری بوده است، اما از آنجا که برطبق طرح تحول سلامت، بیمارستان ها باید اقلام مصرفی بیماران را تامین کرده و با توجه به اینکه نباید هیچ بیماری برای تهیه اقلام مورد نیاز به بیرون از بیمارستان فرستاده شود، شاید تامین این اقلام با اندکی تاخیر روبرو بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تاسیس اورژانس کشور، درخصوص توسعه ظرفیت اورژانس بیمارستان اظهار داشت: بخش اورژانس در بیمارستان های کشور، سال ها توسعه پیدا نکرده بود و خوشبختانه در طرح تحول سلامت، تاسیس 185 اورژانس بیمارستانی در برنامه قرار گرفت و اکنون 149 پایگاه اورژانس به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه بخش اورژانس ظرفیت خوبی برای توسعه اورژانس های تخصصی مثلا اورژانس حوادث جاده ای دارد و می توان در این راستا برنامه ریزی کرد، تاکید کرد: درحال حاضر یکی از مشکلاتی که وجود دارد، ماندگاری بیمار در بخش اورژانس است، بیماری که به اورژانس منتقل می شود، توسط متخصص طب اورژانس کمتر از 6 ساعت تعیین تکلیف می شود، اما آنچه منجر به اعتراض و خلل در کار بیمارستان می شود، این است که بیمار در بخش اورژانس معطل می ماند و دلیل این موضوع آن است که ضریب اشغال تخت های بیمارستانی بالا بوده و بخش ها با ازدحام بیمار مواجه هستند. گاهی نیز به دلیل اینکه در برخی از بیمارستان ها با کمبود بخش های ویژه روبرو هستیم، بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی در بخش اورژانس متصل می ماند. تلاش این است که این مشکلات به حداقل برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت، تعداد تخت های بیمارستانی به دو برابر توسعه پیدا کرده و بیش از 2400 تخت به تخت های مراقبت ویژه افزوده شده است، اما باز در برخی استان ها در بخش اورژانس و مراقبت ویژه کمبود وجود دارد.

دکتر جان بابایی درخصوص شایعاتی مبنی بر کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها، اظهار داشت: تامین برخی از اقلام به صورت مقطعی با تاخیر مواجه شده، اما در اسرع وقت این مشکلات برطرف شده است. در سه چهار هفته گذشته نیز در برخی از اقلام دارویی کمبود وجود داشت که با ورود این اقلام کمبودها برطرف شد.

وی تاکید کرد: کمبودی در مورد اقلام و تجهیزات اورژانسی و حیاتی بیماران وجود نداشته و شاید برخی کمبودها در مورد ملزومات مصرفی در بخش های بستری بوده است، اما از آنجا که برطبق طرح تحول سلامت، بیمارستان ها باید اقلام مصرفی بیماران را تامین کرده و با توجه به اینکه نباید هیچ بیماری برای تهیه اقلام مورد نیاز به بیرون از بیمارستان فرستاده شود، شاید تامین این اقلام با اندکی تاخیر روبرو بوده است. 

دکتر جان بابایی در پایان  با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر گمرک کالاهای بسیاری را مخصوصا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ترخیص کرده است، تصریح کرد: طبق آخرین آمار، در این هفته کمبودها کمتر شده و تا هفته آینده این کمبودها به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha