پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 25431

رئیس مركز تحقیقات نفرولوژی هشدار داد: در بعضی موارد، سنگ كلیه بدون درد شكل می‌گیرد و ممكن است این نوع سنگ كلیه دارای خطرات بیشتری نسبت به سایر اشكال سنگ‌های كلیه باشد چرا كه بیمار به گمان اینكه سالم است، برای درمان خود به پزشك مراجعه نمی‌كند.

سلامت نیوز : رئیس مركز تحقیقات نفرولوژی هشدار داد: در بعضی موارد، سنگ كلیه بدون درد شكل می‌گیرد و ممكن است این نوع سنگ كلیه دارای خطرات بیشتری نسبت به سایر اشكال سنگ‌های كلیه باشد چرا كه بیمار به گمان اینكه سالم است، برای درمان خود به پزشك مراجعه نمی‌كند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، محبوب لسان پزشكی در حاشیه همایش "نارسایی مزمن كلیوی و حوادث قلبی و عروقی مرتبط " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین علت مرگ و میر در جهان، بیماری نارسایی مزمن كلیوی ناشی از علل قلبی و عروقی است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار جهانی بیش از 50 تا 60 درصد مرگ و میر، ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است كه این آمار در ایران هم قابل پیش‌بینی است.

رئیس مركز تحقیقات نفرولوژی، مهمترین علت نارسایی مزمن كلیه در دنیا را "دیابت " عنوان كرد و افزود: افزایش فشار خون و قند از دیگر علل مؤثر بر نارسائی كلیه است.

لسان پزشكی با اشاره به پیام روز جهانی كلیه در جهان مبنی بر اینكه "از كلیه خود محافظت كنید تا قلبتان نجات پیدا كند "، خاطرنشان كرد: اگر انسان بتواند مشكلات كلیه را برطرف كرده یا به حداقل برساند، طبیعتاً مشكلات قلبی و عروقی هم به موازات آن كاهش پیدا خواهد كرد.

وی اضافه كرد: اگر بتوان این فرهنگ‌سازی را انجام داد كه افراد عملكرد كلیه خود را در سنین 20 تا 30 سالگی چكاپ كنند، می‌توان از بروز مشكلات و بیماری‌های بعدی جلوگیری كرد.

این متخصص كلیه تأكید كرد: افراد نباید برای تشخیص بیماری كلیه منتظر درد پهلو بمانند بلكه با نمایان شدن علائم آن از جمله افزایش قند خون، فشارخون، تغییر رنگ ادرار و ورم اندام، باید به پزشك متخصص مراجه شود.

رئیس مركز تحقیقات نفرولوژی، دیابت، افزایش وزن، بیماری‌های التهابی كلیه، سنگ كلیه، بیماری‌های مادرزادی و عفونت را به عنوان علل اصلی بیماری نارسائی كلیه برشمرد و تأكید كرد: با بروز هر كدام از این علائم باید به پزشك مراجعه شود.

وی در پایان هشدار داد: در بعضی موارد، سنگ كلیه بدون درد شكل می‌گیرد و ممكن است این نوع سنگ كلیه دارای خطرات بیشتری نسبت به سایر اشكال سنگ‌های كلیه باشد چرا كه بیمار به گمان اینكه سالم است، برای درمان خود به پزشك مراجعه نمی‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha