یك نفرولوژیست گفت: سن بالای50 سال، ابتلا به بیماری‌های دیابت، فشار خون و چاقی شدید از دلایل شایع ابتلا به نارسایی كلیه هستند.

سلامت نیوز : یك نفرولوژیست گفت: سن بالای50 سال، ابتلا به بیماری‌های دیابت، فشار خون و چاقی شدید از دلایل شایع ابتلا به نارسایی كلیه هستند.

به گزارش ایسنا، دكتر میترا مهدوی مزده در همایش نارسایی مزمن كلیه و عوارض قلبی عروقی كه امروز (19اسفند ماه) در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هنوز شایع‌ترین علت مرگ و میر انسان‌ها است هنگامی كه این بیماری با نارسایی كلیه همراه می‌شود، شیوع آن 20 تا 30 برابر افزایش پیدا می‌كند بنابراین مبتلایان به نارسایی كلیه باید در مصرف نمك و غذاهای پركالری زیاده‌روی نكنند.

وی در ادامه گفت: از سال 2006 روز جهانی «كلیه» در تقویم جهانی گنجانده شده است، چرا كه تعداد مبتلایان به نارسایی پیشرفته كلیه در حال افزایش است. تعداد این بیماران اگرچه در مقایسه با سایر بیماران زیاد نیست ولی قسمت عمده‌ای از بودجه سلامت برای درمان مبتلایان به نارسایی پیشرفته كلیه اختصاص پیدا می‌كند.

مهدوی مزده در پایان اظهار كرد: با توجه به ضرورت پیشگیری از ابتلا به این بیماری، شناسایی مبتلایان به نارسایی پیشرفته كلیه و جلوگیری از پیشرفت بیماری در روز جهانی كلیه به مردم، جامعه پزشكی و تصمیم‌ گیران كشوری اطلاع‌ رسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha