یك متخصص نفرولوژی گفت: شایع‌ترین علل مرگ و میر نارسایی كلیه و عوارض قلبی و عروقی است و شایع‌ترین علل نارسایی كلیه نیز فشار خون، دیابت، سن بالای 50 سال و چاقی مفرط است.

سلامت نیوز :  یك متخصص نفرولوژی گفت: شایع‌ترین علل مرگ و میر نارسایی كلیه و عوارض قلبی و عروقی است و شایع‌ترین علل نارسایی كلیه نیز فشار خون، دیابت، سن بالای 50 سال و چاقی مفرط است.

به گزارش فارس ، میترا مهدوی امروز در همایش نارسایی مزمن كلیه و عوارض قلبی و عروقی با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته كه احتیاج به دیالیز یا پیوند قلبی دارند، افزود: این افراد جمعیت زیادی از جهان را تشكیل نمی‌دهند اما با این حال بحث پیشگیری از این بیماری در حال بررسی است.

وی ادامه داد: هزینه‌های بالای درمان بیماری‌های مزمن كلیه و عوارض قلبی و عروقی به علت احتیاج به تكنولوژی‌‌های پیشرفته، باعث شده است تا قسمت عمده بودجه سلامت به این بخش اختصاص داده شود.

مهدوی اضافه كرد: اساتید زیادی در این بخش وارد عرصه شده‌اند تا بتوانند از پیشرفت این بیماری جلوگیری كنند و كیفیت زندگی سالم را به بیماران هدیه دهند.

این متخصص نفرولوژی اظهار داشت: از سال 2006 به طور رسمی بحث روز جهانی كلیه مطرح شده است و افرادی كه به مرحله نارسایی پیشرفته‌ای كه احتیاج به دیالیز یا پیوند دارند، رسیده‌اند، جزء بیماران نارسایی مزمن كلیه و عوارض قلبی و عروقی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به شایع‌ترین علل نارسایی كلیه در كشورهای غربی تصریح كرد: شایعترین علل نارسایی كلیه، فشار خون، دیابت، سن بالای 50 سال و چاقی مفرط است.

مهدوی ادامه داد: شایع‌ترین علل مرگ و میر در میان افراد جامعه نارسایی كلیه و عوارض قلبی و عروقی است كه ما باید با آموزش‌های عمومی راه‌های پیشگیری از این بیماری را به مردم بیاموزیم كه در همین راستا همایش‌هایی در فرهنگسراها برای عموم مردم برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha