سلامت نیوز :برای پیشگیری از كمردرد باید ازبلند كردن اجسام سنگین و غیر متعارف به طور غیر اصولی اجتناب كرد.
استادیار گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران بابیان اینكه احتمال بروز كمردرد در تمام سنین عمر یعنی جوانی، میانسالی و كهنسالی وجود دارد اظهار داشت: این عارضه در مراحل اولیه معمولاً با ورزش و حركات فیزیوتراپی و استراحت بهبود می یابد.
حسینعلی قلیچ نیا عمرانی، متخصص بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه، افزود: كمر درد در سنین بالا بیشتر به دلیل تغییرات ستون فقرات در اثر پوكی استخوان ، آرتروز و داشتن مشاغل سخت در دوران كاری ایجاد می شود و در جوانان كه بیشتر به علت اسپاسم های عضلانی در ناحیه كمر است، در اثر ورزش های سنگین و یا حركات ناصحیح و غیر اصولی اتفاق می افتد.
دیسك معمولاً در نقاطی از بدن كه بیشترین حركات مهره در آن نقاط وجود دارد مانند لوله های حركتی گردن و كمر اتفاق می افتد این مسئله بین مهره ششم و هفتم گردنی و بین مهره چهارم و پنجم كمری شایع تر است.
وی یادآور شد كه علائم دیسكوپاتی غالباً به شكل درد تیر كشنده و گاهی به شكل حالت برق گرفتگی یا احساس گزگز در مسیر اعصاب مربوطه و هم چنین اختلال حس درد و حرارت در نواحی مربوطه است كه در زمینه درمان بیماری های دیسك گردنی و كمری استراحت، انجام حركات ورزشی مناسب، آب درمانی، درمان های طبی و فیزیوتراپی و رعایت مسائل بهداشتی در ارتباط با حركات اثر بخش خواهد بود.
استاد گروه نورولوژی دانشگاه در ادامه تاكید كرد: در صورتیكه بیرون زدگی دیسك با درمان های طبی و استراحت بهبود نیابد و باعث اختلال در كارهای روزمره بیمار شود و در معاینه علائم عصبی لازم وجود داشته باشد باصلاحدید متخصص مغز و اعصاب یا جراح اعصاب عمل جراحی دیسك را می توان انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha