شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 25442
سلامت نیوز :استفاده از لنزهای رنگی بدون تایید چشم پزشك، موجب زخم قرنیه و بیماری های چشمی می شود.
 دكتر احمد عامری مشاور وزیر بهداشت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از آرایشگاه ها از لنز های رنگی استفاده می شود كه این كار می تواند میكروب ها را از طریق لنز به فرد دیگری منتقل كرده و بیماری های چشمی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: هر چشمی شرایط لنز گذاری ندارد و چشم پزشك باید صلاحیت چشم فرد را برای لنز گذاری بررسی كرده و در صورت تأیید،‌ فرد می تواند از لنزهای زیبایی استفاده كند.
دكتر عامری مهمترین عوارض لنزهای رنگی را زخم قرنیه چشم دانست و تصریح كرد: در بیشتر موارد بهداشتی نبودن محیط نگهداری، آگاهی نداشتن از روش های استفاده و آماده نبودن چشم برای لنزگذاری،  موجب عفونت های حاد چشمی می شود.
وی توصیه كرد: افراد به هنگام بیرون آوردن  لنز باید بلافاصله آن را با سرم های مخصوص شستشو دهند. برای عمل شستشو و لنزگذاری ناخن ها نباید بلند باشد زیرا باعث خراشیدگی سطح لنز می شود كه قابل مشاهده نبوده و موجب رسوب میكروب می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، درباره نحوه شستشوی لنزهای رنگی گفت: لنز را باید در كف دست قرار داده و روی آن سرم و یا محلول مخصوص شستشو ریخته و با دست به آرامی ماساژ دهند تا ناخالصی های لنز برطرف شود.
دكتر عامری تأكید كرد: افراد در هنگام خرید لنزهای رنگی، باید به تأییدیه وزارت بهداشت توجه داشته باشند و از خرید مارك های متفرقه خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha