سلامت نیوز :كم‌تحركی و تغذیه نامناسب در بین كودكان بسیار شایع است و خطر چاقی در كودكانی كه پنج ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌كنند پنج برابر كودكانی است كه تلویزیون تماشا نمی‌كنند.
رئیس مركز بهداشت شرق دانشگاه علوم پزشكی اهوازدر این دانشگاه با اشاره به  ترویج پرخوری و كم ‌تحركی در كودكان اظهار داشت: الگوهای غذایی و میزان فعالیت بدنی از دوران كودكی شكل می‌گیرد و خانواده در شكل‌گیری عادات غذایی و فعالیت بدنی كودكان نقش بسیار مهمی دارند.
وی افزود: كم تحركی و دریافت مواد غذایی كم ارزش و پر انرژی و عادات نامناسب غذایی در زندگی كودكان، آنها را به سمت اضافه وزن و چاقی سوق می‌دهد از سوی دیگر، اضافه وزن و چاقی كودكان احتمال ابتلای آنان به بیماری‌های مزمن در سنین بزرگسالی را افزایش می‌دهد.
به گفته دكتر فقهی، بیماری‌های قلبی عروقی، پرفشاری خون، افزایش چربی‌های خون، دیابت، بیماری‌های كبد، بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری‌های وابسته به عادات نادرست غذایی است.
وی تصریح كرد: عوامل ارثی، كمبود فرصت بازی در خارج از منزل، مصرف مكرر تنقلات و غذاهای چرب، عادت به مصرف غذاهای آماده و تنقلات كم ارزش، غذا خوردن مكرر در خارج از منزل مانند رستوران‌ها، فعالیت بدنی ناكافی، استفاده بیش از حد از كامپیوتر، تماشای تلویزیون به مدت طولانی از جمله عوامل چاقی كودكان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha