یك متخصص تغذیه بالینی با تاكید بر محدود كردن و نه ممنوعیت استفاده از شیرینی و آجیل در نوروز، بر مصرف بیشتر میوه‌ها در این ایام توصیه كرد.

سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه بالینی با تاكید بر محدود كردن و نه ممنوعیت استفاده از شیرینی و آجیل در نوروز، بر مصرف بیشتر میوه‌ها در این ایام توصیه كرد.

دكتر محمد جواد حسین‌زاده، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اگر كنترل كلی بر مصرف مواد غذایی در دید و بازدیدها و ایام نوروز داشته باشیم، می‌توانیم میزان كالری و انرژی دریافتی را نیز تنظیم كنیم، تا تغذیه بی‌رویه و ناصحیح در این روزها مشكل آفرین نشود.


این متخصص تغذیه بالینی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم كه میزان دریافت انرژی بدن از حد معمول افزایش نیابد و این بدان معنا نیست كه چون به ایام عید نزدیك می‌شویم استفاده همه شیرینی‌ها و آجیل‌ها كه حجم بالایی دارند را ممنوع كنیم بلكه باید به همان اندازه كه از شیرینی‌ها و آجیل‌ها استفاده می‌كنیم، فعالیت و تحرك بدنی بیشتری داشته باشیم.


حسین زاده همچنین درباره رعایت اصول بهداشتی تغذیه در سفرهای نوروزی نیز گفت: پیش از هر چیزی باید در نظر داشته باشیم كه مواد غذایی كه استفاده می‌كنیم تا چه حد سالم است به ویژه در ایام تعطیلات كه مسافرت‌ها و بالطبع خرید از اماكن عمومی افزایش می‌یابد. صرف توجه به اینكه یك ماده غذایی تنها فرد را سیر می‌كند را نباید ملاك قرار دارد. بلكه باید به سمت استفاده از مواد غذایی مفید برویم كه حداقل ضرر را برای بدن فرد داشته باشد.


وی گفت: مصرف فست فودها و نوشابه‌هایی كه كالری زیادی را در كوتاه مدت وارد بدن می‌كنند و عوارض خاص خودشان را دارند باید به حداقل برسد؛ هرچند كه ما نمی‌توانیم افراد را كاملا از مصرف برخی مواد محدود كنیم. اما معمولا محدود كردن و نه ممنوع كردن می‌تواند كمك كننده باشد بویژه در ایام شادی و تعطیلات عید نوروز.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha