عضو دبیرخانه شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت عنوان كرد: تا چند سال آینده با جامعه مسنی روبرو خواهیم شد كه بحث رسیدگی به سلامتش، اولویت اصلی جامعه خواهد بود.

سلامت نیوز :عضو دبیرخانه شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت عنوان كرد: تا چند سال آینده با جامعه مسنی روبرو خواهیم شد كه بحث رسیدگی به سلامتش، اولویت اصلی جامعه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دكتر رضا مجدزاده درباره نقشه جامع علمی حوزه سلامت بیان كرد: نقشه جامع علمی حوزه سلامت، سیاست‌ها و راهبردهایی است كه مسیر مطلوب علم و فن‌آوری در حوزه سلامت را در راستای دستیابی به چشم‌انداز كشور و نیز چشم‌انداز از حوزه سلامت تعیین نموده است.

وی همچنین اضافه كرد: تقسیم كار ملی برای تحقق اهداف طرح برای این كه یك جامع سلامت و پویا داشته باشیم فقط وظیفه وزارت بهداشت نیست، بلكه همكاری و مشاركت نهادها و حوزه‌های ذینفع دیگر سلامت را نیز می‌طلبد.

دكتر مجدزاده درباره روند تدوین طرح جامع سلامت اظهار كرد: در تدوین نقشه جامع علمی حوزه سلامت مواردی مانند استفاده از دانش جهانی و بومی و تكیه بر ارزش‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی، جلب مشاركت جمعی و نهادینه شدن طرح پس از اتمام آن، مورد تاكید قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: این برنامه جامع به ما نشان خواهد داد كه در افق 1404 جامعه مبتلا به چه مسایلی خواهد بود و چه راهكارهایی برای حل آن لازم است تا ارائه شود. یكی از مسایلی كه در این زمینه مطرح است این است كه در حال حاضر به علت جوان بودن جامعه، اولویت اصلی دولت تامین اشتغال است اما در چند سال آینده با جامعه مسنی روبرو خواهیم شد كه بحث رسیدگی به سلامتش اولویت اصلی جامعه خواهد بود. همین امر و مسایلی از این دست دلیلی بر لزوم تقویت منابع در این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha