رییس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: مشكلات تخمك گذاری مهمترین علت ناباروری زنان ایرانی است و حدود 12 تا 15 درصد از زوج‌ها در ایران نابارور هستند.

سلامت نیوز : رییس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: مشكلات تخمك گذاری مهمترین علت ناباروری زنان ایرانی است و حدود 12 تا 15 درصد از زوج‌ها در ایران نابارور هستند.

دكتر محمد ابراهیم پارسانژاد در گفت‌وگو با  ایسنا، افزود: شایعترین علت ناباروری زنان در كشورهای غربی مربوط به اختلالات لوله‌های رحم است كه این مشكل ناشی از بی بند و باری‌های جنسی است، البته با چنین معضلی در ایران روبرو نیستیم.

وی در ادامه گفت: بر اساس یك مطالعه اپیدمیولوژیك دقیق كه در دانشگاه‌های علوم پزشكی و مراكز درمان ناباروری ایران انجام شده است، مشكلات مادرزادی غدد جنسی شایع‌ترین علت ناباروری مردان ایرانی است.

رییس انجمن باروری و ناباروری ایران درباره تاثیر مصرف دخانیات و مواد مخدر بر ناباروری اظهار كرد: یكی از عوامل مهم ناباروری در مردان و زنان، مصرف مواد مخدر و دخانیات به ویژه سیگار است، بنابراین سازمان بهداشت جهانی به مردم توصیه می‌كند تا این گونه مواد را مصرف نكنند.

پارسا نژاد درباره میزان تاثیرگذاری داروهای تقویت كننده میل جنسی بر افزایش باروری، اظهار كرد: داروهای مربوط به تقویت میل جنسی به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از آنها مجاز هستند و اگر ناباروری به علت مشكلات میل جنسی باشد این داروها می‌توانند در زمینه باروری موثر باشند. اما برخی دیگر از داروها مجاز نیستند و در شبكه‌های ماهواره‌ای تبلیغ و بدون مجوز وزارت بهداشت وارد كشور می‌شوند كه این گونه داروها نه تنها اثر مثبتی بر باروری ندارند بلكه اثرات منفی زیادی بر سلامت مردان و زنان می‌گذارند به عنوان نمونه باعث ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می‌شوند.

رییس بخش نازایی دانشگاه علوم پزشكی شیراز درباره تاثیر افزایش سن ازدواج بر میزان ناباروری گفت: میزان ناباروری به دلایلی مانند ابتلا به بیماری‌های عفونی و افزایش سن ازدواج شیوع بیشتری پیدا می‌كند البته این عوامل نقش زیادی بر بروز ناباروری ندارند.

پارسا نژاد در پایان اظهار كرد: حدود 50 مركز درمان ناباروری زیر نظر انجمن باروری و ناباروری هستند و علاوه بر آن انجمن با وزارت بهداشت در زمینه‌هایی مانند تدوین برنامه‌های درسی، راهنماهای آموزشی، كارهای پژوهشی و تعیین تعرفه‌های خدمات درمان ناباروری همكاری می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha