یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردردهای گاه و بی‌گاه می‌تواند نشانه‌ای از وجود افسردگی در افراد باشد، گفت: بسیاری از افسردگی‌ها در مراحل اولیه خود را به‌صورت سر درد نشان می‌دهند.

سلامت نیوز :یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردردهای گاه و بی‌گاه می‌تواند نشانه‌ای از وجود افسردگی در افراد باشد، گفت: بسیاری از افسردگی‌ها در مراحل اولیه خود را به‌صورت سر درد نشان می‌دهند.

دکتر مهدی مقبولی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه 40 درصد افراد در طول سال یک‌بار سردرد شدید را تجربه می‌کنند، ابراز كرد: سردردهای تنشی، از رایج‌ترین سردردهایی هستند که ممکن است هر چند ماه یک بار فرد را درگیر کند.

وی، وجود استرس‌های ناشی از مسائل روحی و روانی، فشار کاری، عدم تحرک و تا حدودی رژیم غذایی را از جمله موارد زمینه‌ای در بروز سردردهای تنشی برشمرد و ادامه داد: استرس‌ها و فشارهای روحی و روانی از مهم‌ترین علل بروز سردردهای تنشی است.

دكتر قبولی، نسبت به مصرف مسکن‌ها در شرایط بروز سردردهای تنشی هشدار داد و تصریح کرد: در هر حالتی استفاده از مسکن‌ها منع شده است، اما در حالت کلی و در شرایط خاص توصیه می‌شود، از قرص استامینوفن و آکسار بصورت محدود استفاده شود.

این متخصص مغز و اعصاب بر عدم مصرف قرص‌های دیکلوفناک، پروفن و ژلوفن در این حالت تاکید کرد و افزود: مصرف این داروها در دراز مدت و در صورت تکرار موجب بروز عوارض گوارشی و اسکلتی و همچنین سر درد مجدد می‌شود.

وی، سردردهای در حین خواب و بعد از بیدار شدن را از جمله موارد قابل مراجعه به پزشک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در اغلب موارد این نوع سردردها زمینه‌هایی از سردردهای میگرنی، آرتروز گردن و در موارد بسیار معدود نیز تومورهای مغزی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha