معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ساختار گردشگری سلامت کشور مناسب نیست و بیمارانی که برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند، خودشان به کشور می‌آیند یا برخی دلال‌ها که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند، بیماران را می‌آورند و مشخص نیست چه خدماتی به آنها ارائه می‌شود و گاه باعث آبروریزی می‌شوند.

خدمات برخی دلالان به گردشگران سلامت باعث آبروریزی است

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ساختار گردشگری سلامت کشور مناسب نیست و بیمارانی که برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند، خودشان به کشور می‌آیند یا برخی دلال‌ها که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند، بیماران را می‌آورند و مشخص نیست چه خدماتی به آنها ارائه می‌شود و گاه باعث آبروریزی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی درباره گردشگری سلامت اظهار داشت: دلال‌ها بیماران را به ایران می‌آورند و خدمات جنبی به آنها می‌دهند و پول زیادی هم می‌گیرند. وزارت بهداشت نمی‌تواند در این قسمت گردشگری سلامت ورود کند، زیرا وظیفه ای در این زمینه ندارد و تنها وظیفه وزارت بهداشت در زمینه گردشگری سلامت در بخش درمان و داخل بیمارستان تعریف می شود.


وی با اشاره به سودآوری گردشگری سلامت برای کشور، بیان کرد: گردشگری سلامت برای وزارت بهداشت سودی ندارد، اما برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور سودمند خواهد بود. حتی بسیاری از کشورها تعرفه‌های خود را پایین‌تر تعیین می‌کنند تا بتوانند بیماران بیشتری را جذب کنند.


جان بابایی ادامه داد: بیماران وقتی به کشوری برای درمان مراجعه می‌کنند، هزینه‌های جانبی مانند بلیط هواپیما و حمل و نقل و هتل نیز دارند. در نتیجه در این موضوع قرار نیست به هزینه درمان توجه کرد، بلکه باید به هزینه‌های جانبی توجه داشت که بیمار در کشور مقصد خرج می‌کند.


معاون وزیر بهداشت با تاکید بر استاندارد شدن موسسه‌های گردشگری سلامت گفت: پیشنهاد ما این است موسسه‌هایی که کار گردشگری سلامت انجام می‌دهند، استاندارد شوند و پزشک و پرستار در این موسسه‌ها حضور داشته باشد. بیمار باید از طریق این تورها به کشور وارد شود و به طور مثال پزشکی در این موسسه‌ها حاضر باشد که به صورت 24 ساعته پاسخگوی بیماران باشد.


وی اظهار داشت: کشور هندوستان پایین‌ترین هزینه را از بیمار می‌گیرد. به طور مثال بیمار از آمریکا برای درمان به هندوستان می‌رود و جراحی قلب باز می‌کند و هزینه درمان و بلیط هواپیما و اسکان او در هندوستان کمتر از درمان در آمریکا می‌شود. حالا درست است که هزینه درمانی کمتری می‌گیرند، اما برای کشوری که به دنبال رونق اقتصاد است، پر بودن هتل‌ها در تمام ایام سال نیز اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha