سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور با بیان اینكه اكنون سهم تولید داروهای گیاهی در كشور سه درصد است، گفت: باید سهم تولید این داروها در كشور باید افزایش چشمگیری یابد.
 
مرضیه وحید دستجردی در مراسم اختتامیه جایزه ملی كیفیت غذا و دارو، خواستار افزایش تولید این داروها و ترویج فرهنگ استفاده از آنها شد.
وی افزود: هم اكنون ایران80 درصد گیاهان دارویی برخی كشورها همچون هند را تامین می‌كند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: ایران دارای غنی ترین گیاهان دارویی است به طوری كه كشورهایی همچون چین و هند هم از چنین منبعی برخوردار نیستند.
وحید دستجردی بر ایجاد نوآوری در صنعت داروسازی كشور در زمینه گیاهان دارویی تاكید كرد و گفت: جایگاه ایران در شاخص توسعه انسانی، 10 پله ارتقا یافته و در جایگاه 70 جهانی قرار گرفته است.
وزیر بهداشت همچنین اظهار داشت: در مقایسه با دیگر كشورها به علت نیروی انسانی خوب در مقایسه با بسیاری از كشورها جایگاه والا و شایسته ای داریم.
براساس این گزارش، مراسم اختتامیه دوره جایزه ملی كیفیت غذا و داروی ایران امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و جمعی از مسئولان وزارت صنایع و معادن، رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، مدیران تشكل ها و واحدهای صنایع غذایی و بهداشتی در محل مركز همایش های صدا و سیما برگزار شد.
در این مراسم، 11 شركت دارویی و غذایی موفق به دریافت تقدیرنامه اشتهار به كیفیت یك ستاره و 23 شركت نیز گواهی نامه اهتمام به كیفیت دریافت كردند.
جایزه ملی كیفیت غذا و داروی ایران، نخستین جایزه تخصصی است كه به استناد مصوبات یكصد و چهارمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد، تشكیل شده است.
براساس این مصوبه، تمام دستگاه های اجرایی موظف شدند بر مبنای مدل ملی ارزیابی كیفیت، واحدهای تابعه خود را ارزیابی و بهترین واحد خود را به جایزه ملی كیفیت ایران معرفی كنند تا یك واحد از میان این واحدها برای دریافت تندیس طلایی كیفیت از ریاست جمهوری انتخاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha