سلامت نیوز :معاون امور رفاهی سازمان نظام پزشكی از توقف در اختیار قرار دادن شوكر برای دفاع شخصی در میان پزشكان عضو سازمان نظام پزشكی، گفت: به اعضای سازمان نظام پزشكی توصیه می‌شود كه به جای شوكرها از افشانه‌های دفاع شخصی استفاده كنند.

دكتر حسن هویدا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت نام اعضای جامعه پزشكی متقاضی دریافت تجهیزات دفاع شخصی در این معاونت، گفت: برای آن كه پزشكان بتوانند در برابر تهاجم‌ها و سرقت‌های احتمالی از آنها، بتوانند از خود دفاع كنند با مذاكراتی كه با نیروی انتظامی بویژه اداره پلیس پیشگیری نیروی انتظامی انجام دادیم در ابتدا به این توافق رسیدیم كه افشانه‌ها و شوكرهای دفاع شخصی در اختیار جامعه پزشكی قرار گیرد.

وی افزود: در تعقیب این تفاهم‌نامه به جامعه پزشكی اعلام شد كه درصورت نیاز و تمایل برای دریافت این ابزار دفاع شخصی مراجعه كنند. به دنبال این موضوع درخواست‌ها نسبت به دریافت شوكر افزایش یافت و این درخواست‌ها به نیروی انتظامی منعكس شد. مسوولان اداره پلیس پیشگیری نیروی انتظامی نیز در تعقیب بالا رفتن این درخواست‌ها طی جلسه‌ای با سازمان نظام پزشكی چگونگی استفاده و موارد استفاده از شوكرها را برای ما تشریح كردند و بیان شد كه مورد استفاده شوكر تنها در گلاویز شدن با فرد مهاجم است و ضمن آن كه ضامن این شوكرها معمولا در مچ دست قرار می‌گیرد و اگر فشاری به آن وارد شود، شوكر از ضامن خارج می‌شود و كاربردی نخواهد داشت. علاوه بر آن هر بار كه شوكر مورد استفاده قرار گیرد هزینه‌ای برای شارژ كردن آن باید پرداخت شود كه معادل قیمت اولیه آن است.

هویدا در این باره ادامه داد: بنابراین با توضیحات مسوولان اداره پلیس پیشگیری نیروی انتظامی درباره شوكر قانع شدیم كه این وسیله دفاع شخصی با این نحوه استفاده نمی‌تواند برای جامعه پزشكی ابزار مطمئن و قابل استفاده‌ای باشد و ممكن است مشكلات دیگری را ایجاد كند. بر این اساس از دراختیار گذاشتن شوكر میان اعضای جامعه پزشكی خودداری كردیم و فعلا افشانه‌های دفاع شخصی كه ابزار قابل استفاده و بدون خطری است در اختیار پزشكان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این كه افشانه‌های دفاع شخصی قابلیت عملیاتی بیشتری برای دفاع شخصی دارند، افزود: این افشانه‌ها ابزار خوبی برای دفاع شخصی پزشكان است و از فاصله چند متری می‌تواند مهاجم را ناتوان كند و خطر جانی نیز ندارد. این در حالی است كه شوكرها ممكن است گاهی در برخی افراد توقف‌های قلبی را سبب شود و مشكلاتی را برای استفاده كننده ایجاد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha