سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت گفت: اختصاص 10درصد قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت در لایحه بودجه 90 دیده نشده است و اختصاص ندادن بودجه مناسب به بخش سلامت وزارت بهداشت را سال آ‌ینده روبه‌روی مردم قرار می‌دهد.
 سید محمود طباطبایی در برنامه نبض كه دیشب از شبكه 6 سیما بخش شد، اظهار داشت: امكانات اجرا برای طرح پزشك خانواده با توجه به وضعیت موجود وجود ندارد چرا كه 10 درصد بودجه‌ای كه قرار است از قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یابد در لایحه دیده نشده است.

وی با بیان اینكه متأسفانه در حال حاضر هزینه‌ای كه مردم باید به ازای مراجعه به پزشك در بخش دولتی بالاست افرود: این میزان به خصوص در بستری‌ها 85 درصد مراجعه‌ها برای بستری‌شدن به بخش‌های دولتی است و بیشترین مشكلات ما در آنجاست كه باید برای آن فكر جدی شود.

طباطبایی اضافه كرد: چرا مردم باید هنوز دغدغه پرداخت هزینه درمان بیماران خود را داشته باشند. وجود مشكلات در وزارت بهداشت فشار مستقیمی به مردم وارد می‌كند.

طباطبایی یادآور شد: در 9 ماهه اول امسال قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به طور متوسط بین 20 تا 25 درصد افزایش هزینه در بخش سلامت داشتیم و در حال حاضر كه وارد سه ماهه آخر سال با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شدیم هزینه‌ها بیش از این افزایش یافته است.

وی گفت: این قانون، قانون خوبی است اما اگر بسترهای اجرای آن ایجاد نشود، وزارت بهداشت روبه‌روی مردم قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha