یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 254791

هر نوزاد تازه متولد شده‌، ممکن است ویژگی‌‌های فیزیکی متفاوتی با دیگران داشته باشد.ممکن است صورتش چین و چروک داشته باشد، لب‌ هایش زیاد گوشتالو نباشد و حتی بد اخلاق به نظر برسد.

ویژگی‌های نوزاد سالم

سلامت نیوز:هر نوزاد تازه متولد شده‌، ممکن است ویژگی‌‌های فیزیکی متفاوتی با دیگران داشته باشد.ممکن است صورتش چین و چروک داشته باشد، لب‌ هایش زیاد گوشتالو نباشد و حتی بد اخلاق به نظر برسد.  بعضی از ویژگی‌های متفاوت نوزادان تازه متولد شده  به قرار زیر است :

آرامش نوزاد در مواجهه با تماس بدنی و صدای شما

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،نوزادان زیاد گریه می‌کنند و این که فقط با آن‌ها حرف بزنید، گریه‌ آن‌ها را بند نخواهد آورد.صدای شما، آوای موسیقی او در شکم مادر بوده است بنابراین به طورعمومی صدای شما باید توجه‌ او را به خود جلب کند. جنیفر شو (Jennifer Shu) که پزشک کودکان و نویسنده‌ کتاب «پیش به سوی خانه با نوزادی در آغوش» است، می‌گوید: «نوزاد شما عادت به خانه‌ای تنگ و کوچک دارد و صدای شما بخش مهمی از تجربه‌ای است که او از زندگی در داخل رحِم داشته است بنابراین پس از تولد هم شنیدن صدای شما، قنداق شدن، راه بردنش همراه خودتان و احساس گرمای بدن شما، همگی دوران آرام رحِمی را برای او تداعی می‌کند.» اولین قدم نوزاد برای برقراری پیوند با شما این است که با حضورتان آرام می‌شود و این حالت نشانه‌ای واضح از این نکته است که او از نظر عاطفی و هیجانی، در حال رشد است.


شکل عجیب سر
شکل سر نوزاد بعد از تولد مایل به مستطیل است، به خصوص اگر حاصل زایمان طبیعی باشد. ممکن است بترسید و فکر کنید در آینده سر کودکتان به همین شکل باقی خواهد ماند.معمولا سر نوزاد در ۴۸ ساعت بعد از تولد تغییر شکل می‌دهد. استخوان‌‌های جمجمه نوزاد عمدتا منعطف است. مجرایی که او از آن بیرون می‌‌آید، بسیار تنگ است و انعطاف پذیری استخوان‌‌ها اجازه می‌دهد به سادگی از کانال عبور کند. به همین دلیل سر او کشیده و باریک می‌‌شود.در حقیقت توجه داشته باشید که سر نوزاد با احتمال بیشتری در چند روز بعد از تولد حالت گرد، پیدا می‌کند. به عنوان بخشی از بررسی معمول، پزشک سر نوزاد   را بررسی می‌‌کند و اگر چیزی نادرست باشد، آن را می‌فهمد.


پوست پر از لکه نوزاد
همان طور که در ابتدا گفته شد، پوست کودک مانند فیلم‌‌های سینمایی تلویزیون صاف، نرم و لطیف نیست. ممکن است روی پوست شان نقاط قرمز با مرکز زرد یا سفید رنگ داشته باشند اما نگران نباشید این نقاط روی پوست نوزاد تازه متولد شده، طبیعی است. ممکن است تبدیل به زخم شوند و مناطقی از پوست قرمز شود اما باز هم نگران نباشید چرا که در طول هفت روز بر طرف می‌شوند.


بدن پر از کُرک
ممکن است بعد از تولد پوست نوزاد، موهای باریک و کوتاهی که به آن، کُرک می‌گویند، داشته باشد. این کُرک‌‌ها معمولا روی کمر وشانه‌‌های نوزاد دیده می‌شوند. در نوزادان نارس این کرک‌‌ها بیشتر است. به هر حال این موهای فلس مانند که موجب نگرانی شما هستند، در طول چند هفته از بین می‌روند گاهی نیز این موها روی صورت یا گوش‌‌های نوزاد رشد می‌کنند.


سر نرم
سر نوزاد دارای دو ناحیه نرم است. این‌ها مناطقی هستند که استخوان‌‌های جمجمه در آن‌ها هنوز به هم متصل نشده‌ اند. این نقاط نرم به جنین اجازه می‌دهند سر نسبتا بزرگ خود را از کانال تنگ زایمان عبور دهد همچنین این نقاط امکان تحول سریع مغز نوزاد را فراهم می‌کنند. جای نگرانی در این باره نیست، سر نوزاد در طول دو سال به گونه‌ ای رشد می‌کند که استخوان‌‌های جمجمه به یکدیگر متصل می‌شوند.ممکن است بعد از تولد پوست نوزاد، موهای باریک و کوتاهی که به آن، کُرک می‌گویند، داشته باشد. این کُرک‌‌ها معمولا روی کمر وشانه‌‌های نوزاد دیده می‌شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحیمی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام واقعا جای شرم ساری است که ایرانیان اینقدر از خود تعریف می کنند رسانه های دیگر کشورها را به دروغ گویی متهم می کنند ولی از طرف دیگر روی هر دروغ گویی در جهان را سفید می کنند! جنین سه و نیم ماه به دنیا آمده و هر دو قلو مرده بودند. همه شواهد در پرونده است. پدر بجه یک عوضی 23 ساله است که این دروغ ها را سر هم می کند. یکی از دو قلو ها موقع غسل دادن تکان خورده و به بیمارستان برگردانده شده است و چنین مواردی چندین بار در ایران دیده شده است و در هیچ جای دنیا جنین 23 هفته زنده نمانده که این دومیش باشه. اینکه جنین دوباره علایم حیاتی نشان داده به روش علمی قابل توجیه است ولی پدر دروغ گوی جنین و بنگاه های سخن پراکنی که هر حرف بنجلی را با آه و تاب نشر می کنند قابل توجیه نیستند. جنین فقط چند ساعت دیگر زیر دستگاه زنده مانده و بعد فوت کرده است. اگر در کشورهای اروپایی بود چوب تو آستین چنین دروغ گوهایی می کردند اما ببینیم آیا در سیستم قضایی ایران مجازاتی برای این دروغ گوهای از خدا بی خبر پیشبینی شده است.