عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از ارائه بسته حمایتی دولت به افراد کم درآمد جامعه به عنوان نقطه پایان پرداخت یارانه‌های نقدی یاد کرد.

کالاهای حیاتی جایگزین مبلغ نقدی یارانه می‌شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از ارائه بسته حمایتی دولت به افراد کم درآمد جامعه به عنوان نقطه پایان پرداخت یارانه‌های نقدی یاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا در بیان جزییات ارائه بسته حمایتی دولت به مردم، گفت: قرار بر این شده است که دولت بجای یارانه نقدی به ارائه کالاهای ضروری و امکانات اولیه زندگی به افراد ضعیف جامعه بپردازد که هم مانع از افزایش تورم در بازار شده و هم از طریق دسترسی مردم به کالا از احتکار جلوگیری شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، در مورد قشری که از مزایای این بسته بهره‌مند خواهد شد، ادامه داد: بی‌تردید افرادی از این بسته حمایتی بهره‌مند می‌شوند که از قشر ضعیف و کم درآمد جامعه هستند و سایر افرادی که از درآمد مطلوبی برخوردار هستند در زمره افرادی که از این بسته حمایتی بهره‌مند می‌شوند، قرار نخواهند گرفت.

ارائه بسته حمایتی دولت نقطه پایان پرداخت یارانه‌های نقدی است

وی یادآور شد: هم‌اکنون قرار است حدود 11 میلیون نفر افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند از مزایای این بسته حمایتی بهره‌مند شوند و قطعا این بسته جایگزین یارانه‌های نقدی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان علل بهره‌مندی تنها 11 میلیون نفر از این بسته حمایتی دولت، تصریح کرد: وقتی دولت برای حمایت از این تعداد افراد که از قشر کم درآمد جامعه هستند مبلغ زیادی را بپردازد، قطعا منابع دیگری برای پرداخت یارانه‌های نقدی طبق روال قبل نخواهد داشت، چرا که قرار است تعداد افرادی که از این بسته بهره‌مند می‌شوند، افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مبلغ یارانه‌ها پاسخگوی نیاز امروز افراد کم درآمد جامعه نیست، تاکید کرد: اگر قرار بود همچون گذشته مبلغ یارانه پرداخت شود، در شرایط کنونی تنها این افراد می‌توانستند چند کیلو سیب زمینی و پیاز بخرند، اما وقتی دولت کالاهای مورد نیاز آنها از جمله برنج و حبوبات و ...را به نرخ رسمی از کشاورزان بخرد، قطعا معیشت آنها تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha