سلامت نیوز :رییس مركز بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شبكه آموزشی همسران جانبازان اعصاب و روان و ارتقای كمی و كیفی خدمات رسانی در بیمارستان های روانپزشكی مركز بهداشت روان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری، توسعه یافته است.
 
به گزارش  بنیاد شهید و امور ایثارگر ان، محمد اسماعیل علیپور افزود: مركز بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به علت استقبال خانواده های شاهد و ایثارگر از برگزاری دوره های آموزشی با گسترش این شبكه ها، اعضای آن را از حدود 40 هزار به 60 هزار نفر در سال 89 افزایش داده است.
وی با اشاره به اهداف تشكیل این شبكه های آموزشی، گفت: اهداف اصلی راه اندازی و تشكیل شبكه آموزشی خانواده های جانبازان به ویژه همسران جانبازان اعصاب و روان، آشنایی آنان با بیماری های روانی ناشی از جنگ ، یادگیری نحوه تعامل موثر با جانبازان، كاهش بار روانی در این خانواده ها بوده است.
وی با اشاره به اینكه تعداد زیادی از همسران جانبازان اعصاب و روان به عنوان همیار آموزشی در این شبكه ها آموزش های لازم را به خانواده های جانبازان اعصاب و روان ارایه می دهند، افزود: این تعداد پس از شركت فعال در این دوره ها توانسته اند با برقراری تعاملی موثر با دیگر همسران جانبازان اعصاب و روان به عنوان گروه همسان، مطالب و تجارب مفید خود را به آنان نیز منتقل كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha