وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز سالمند گفت: بدون برنامه ریزی برای حفظ سلامت جمعیت سالخورده، افزایش امید به زندگی به جای یک فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

پرداختن به مسائل سالمندان یک امر بین‌بخشی است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز سالمند گفت: بدون برنامه ریزی برای حفظ سلامت جمعیت سالخورده، افزایش امید به زندگی به جای یک فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد.


به گزارش سلامت نمیوز به نقل از  ایلنا، متن پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

یکی از شاخص های توسعه درکشور در حوزه نظام سلامت افزایش سن امید به زندگی و بالتبع رشد جمعیت سالمندان است که ماحصل  آن افزایش نیاز به خدمات سلامت از نظر کمی وکیفی می باشد. بدیهی است افراد سالمند نیازمند به مراقبت های سلامت خاص بویژه در حوزه سلامت روان و توانبخشی می باشند بنابراین ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان بیش از پیش مطرح می شود.

چراکه ما معتقدیم بدون برنامه ریزی برای حفظ سلامت جمعیت سالخورده، افزایش امید به زندگی بجای یک فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

اما نکته مهم این است که پرداختن به مسائل سالمندان یک امر بین بخشی است و می بایست با یک برنامه جامع، تعهد آور و منسجم هماهنگی لازم بین تمامی  دستگاهها، نهادهای دولتی و غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد در جهت افزایش کیفیت زندگی سالمندان صورت گیرد . در همین راستا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همراه با سایر بخشهای مرتبط اقدام به تدوین سند ملی سالمندان  و تصویب آن در شورای عالی سلامت و امنیت غذا نمود. و امیدواریم با کمک  این سند و با ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای موجود بتوانیم در آینده شاهد پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در خصوص ارائه خدمات به سالمندان باشیم.

امسال ما روز جهانی سالمندان را با تاسی به سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) و با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید سازمان بهداشت جهانی با شعار ملی "تحکیم حقوق سالمندان" گرامی می داریم و این روز را به همه سالمندان عزیز که نمایندگان کهن سال و نماد تجربه یک نسل هستند و حرمتشان بر همه واجب است، تبریک می گوییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha