دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 254910

آجیل ها منبع خوبی از چربی های سالم، فیبر و سایر مواد مغذی مفید هستند. آجیل های مختلف مزایای تغذیه ای مختلفی دارند. آجیل یکی از بهترین منابع پروتئین های گیاهی است. یک رژیم غذایی غنی از آجیل برای پیشگیری از برخی بیماری های مزمن و به پیشگیری از عوامل خطر، مانند التهاب کمک می کند.

مفید ترین و سالم ترین آجیل ها

سلامت نیوز: آجیل ها منبع خوبی از چربی های سالم، فیبر و سایر مواد مغذی مفید هستند. آجیل های مختلف مزایای تغذیه ای مختلفی دارند. آجیل یکی از بهترین منابع پروتئین های گیاهی است. یک رژیم غذایی غنی از آجیل برای پیشگیری از برخی بیماری های مزمن و به پیشگیری از عوامل خطر، مانند التهاب کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، آجیل های مفید به ترتیب محتوای پروتئین و دیگر مزایای تغذیه ای به شرح زیر است:

بادام زمینی

خوردن بادام زمینی یک راه عالی برای افزایش مقدار پروتئین در رژیم غذایی است. بادام زمینی حاوی طیف وسیعی از پلی فنل ها، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه است.

بادام

بادام پروتئین کمتری نسبت به بادام زمینی دارد. بادام میان وعده ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک جایگزین سالم و غنی از پروتئین به جای چیپس هستند. بسیاری از چربی های بادام، چربی های غیر اشباع هستند. بادام غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین E است.

پسته

پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین و سایر مواد مغذی حیاتی است. آنها همچنین منبع اسیدهای چرب سالم و آنتی اکسیدان ها هستند. خوردن پسته تاثیر مثبتی بر فشار خون دارد که ممکن است منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب شود.

گردو

گردو با داشتن کربوهیدرات پایین کالری بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد. در حالی که گردو چربی سالمی دارد، منبع خوبی از پروتئین و سایر مواد مغذی نیز هست. گردو مواد معدنی کم تری نسبت به سایر آجیل ها دارد.

فندق

فندق دارای عطر و طعم خاصی است و دارای پروتئین کمتری نسبت به سایر آجیل هاست. فندق به کاهش کلسترول کمک می کند. چربی فندق از نوع چربی های غیر اشباع است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha