شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 25495
سلامت نیوز : رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد گفت: برخی ضایعات و صدمات ایجادشده در چهارشنبه سوری، درمان ناپذیر است و مصدومان این حوادث هرگز وضعیت گذشته خود را به دست نخواهند آورد.

عبدالجلیل كلانتر هرمزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ضایعات ناشی از آتش‌سوزی و انفجار مواد محترقه در روزهای منتهی به چهارشنبه‌سوری به خصوص در میان نوجوانان باعث ایجاد صدمات جبران‌ناپذیری در افراد می‌شود؛ به طوری كه با انجام صدها عمل جراحی بازسازی و ترمیمی، وضعیت اولیه اندام این مصدومان باز نخواهد گشت.

وی افزود: برخی از صدمات و مجروحیت‌های ناشی از انفجار و آتش‌سوزی‌های چهارشنبه‌سوری تا پایان عمر، افراد را دچار مشكل می‌كند و هرگز بهبودی كامل برای آنان حاصل نخواهد شد.

كلانتر هرمزی با اشاره به اینكه بیشترین مجروحیت‌ در این ایام مربوط به صدمات چشم، پارگی‌ و سوختگی‌های سر و صورت، شكستگی‌های فك و صورت و صدمات سینه است، گفت: افراد باید مراقب باشند تا برای چند لحظه شادی كوتاه و زودگذر، برای یك عمر خود را دچار مشكلات نكنند زیرا تجربه نشان داده است برخی از مجروحان چهارشنبه سوری هرگز بهبودی كامل نخواهند یافت.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد اظهار داشت: افراد باید تلاش كنند مجروحان ایام چهارشنبه سوری كه به هر دلیل از جمله انفجار مواد محترقه، مصدوم می‌شوند را سریعاً به بیمارستان‌های جراحی پلاستیك انتقال داده و از هرگونه اقدام خودسرانه مانند شستن اندام‌های سوخته با آب خودداری كنند.

وی تصریح كرد: از جمله اقدامات لازم در زمان مواجه شدن با مجروحان چهارشنبه سوری می‌توان به كم كردن استرس مجروح، قرار دادن مصدوم در هوای آزاد و دور كردن مجروح از محیط حادثه اشاره كرد.

كلانتر هرمزی با بیان اینكه بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد همانند سال‌های گذشته برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان چهارشنبه سوری در آماده‌باش كامل است، گفت: خوشبختانه در طول 5 سال گذشته، تعداد مجروحان چهارشنبه‌سوری در حدود 30 تا 40 درصد كاهش یافته است.

وی خاطرنشان كرد: تعداد مجروحان و مصدومان چهارشنبه سوری انتقال‌یافته به بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد به ترتیب در سال‌ 84 ، 130 نفر، سال 85 ،80 نفر، سال 86 ،60 نفر، سال 87، 45 نفر و سال 88 نیز 23 نفر بوده است كه كاهش چشمگیری در این زمینه را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha