سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: در بین آجیل‌ها بادام‌زمینی و سپس بادام برزیلی بیشترین احتمال بروز حساسیت را دارند بنابراین در ایام عید از مصرف بیش از حد این دانه‌ها باید پرهیز كرد.

احمدرضا درستی مطلق در گفت‌وگو با فارس افزود: دانه‌ها از ارزش غذایی بالایی برخوردارند ولی با این حال آجیل‌ها در هرم غذایی جزو گروه‌ غذاهای متفرقه قرار می‌گیرند.

وی گفت: آجیل‌ها به دلیل بالا بودن چربی مقدار زیادی انرژی در بدن تولید می‌كنند به عنوان مثال با خوردن 200 گرم مغز دانه در طول روز نیمی از انرژی روزانه به بدن می‌رسد.

وی افزود: افراد روزانه به 2 هزار كیلو كالری انرژی نیاز دارند، اگر در مهمانی‌های و ایام عید افراد میوه و غذا زیاد مصرف كنند، انرژی بدنشان تامین می‌شود و اگر در هر مهمانی از آجیل استفاده كنند انرژی مازادی وارد بدنشان می‌شود كه موجب بروز چاقی می‌شود.

درستی مطلق گفت: مصرف برخی از مغزها در افراد موجب بروز حساسیت می‌كند كه در بین آجیل‌ها بادام‌زمینی بیشترین احتمال بروز حساسیت را در افراد دارد.

وی افزود: با مصرف غذاهای پرچرب، شیرین، آجیل و میهمانی‌ها می‌توان از چاقی و سوء‌تغذیه پرهیز كرد.

وی تصریح كرد: مصرف بیش از حد میوه‌ها موجب بروز چاقی می‌شود. ویتامین‌های موجود در میوه به دلیل اینكه محلول در آب هستند از راه ادرار خارج می‌شوند و قند آنها در بدن به چربی تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha