سلامت نیوز :112 پایگاه اورژانس 115 همزمان با طرح امداد نوروزی در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی خراسان رضوی فعالیت ویژه خود را آغاز می کنند .

 مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی این دانشگاه  گفت : این تعداد پایگاه اورژانس با 117 دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات پیشرفته، از جمله موبایل آی سی یو و بهره مندی از پرسنل مجرب و ماهر از جمله پزشک ، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی از 26 اسفند ماه همزمان با طرح امداد نوروزی فعالیت ویژه خود را آغاز می کنند.

دکتر وفائی نژاد با اشاره به اینکه این طرح تا چهاردهم فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد، افزود : این تعداد پایگاه در قالب 57 پایگاه شهری و 55 پایگاه بین شهری به زائران و مجاوران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) خدمات ارائه می دهند .

وی افزود : پایگاههای  اورژانس 115 برای اجرای طرح امداد نوروزی در آمادگی کامل قرار دارند و این پایگاه ها در روزهای چهارشنبه پایانی سال، روز اول فروردین و سیزدهم فروردین ماه با آمادگی بیشتری فعالیت می کنند.

مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پرشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس اخذ تمهیدات کامل با بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های حوادث ، آمادگی اورژانس و اطاق های عمل ، تدوین برنامه ویژه کشیک کادر درمان ، تامین داروهای مورد نیاز ، آمادگی کامل ستاد هدایت درمان به منظور هدایت بیماران احتمالی به مراکز درمانی و تخصصی مناسب ، پیش بینی استقرار 10 دستگاه آمولانس و 5 درمانگاه در حرم مطهر رضوی در روز اول فروردین را از جمله برنامه هایی عنوان كرد كه به منظور امداد رسانی مطلوب و به هنگام به بیماران و مصدومان احتمالی در این ایام در نظر گرفته شده است.

دکتر وفائی نژاد با اشاره به این که گروه نظارت بر فعالیت پایگاه های اورژانس به طور مستمر و روزانه بر پایگاه های اورژانس 115 نظارت دارند، افزود : شهروندان در صورت شکایت و یا انتقاد می توانند مراتب را با شماره تلفن 8760555 اطلاع دهند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha