طبق نتایج مطالعات، رژیم غذایی مدیترانه ای با مصرف روزانه بهتر و متعادل تری از انواع مواد خوراکی همراه است که به پیشگیری از نابینایی احتمالی در سنین بالا عمر کمک می کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای موجب کاهش ریسک نابینایی مرتبط با سن می شود

سلامت نیوز:طبق نتایج مطالعات، رژیم غذایی مدیترانه ای با مصرف روزانه بهتر و متعادل تری از انواع مواد خوراکی همراه است که به پیشگیری از نابینایی احتمالی در سنین بالا عمر کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دانشمندان اتحادیه اروپا با بررسی مطالعات قبلی دریافتند رژیم غذایی ضعیف نقش مهمی در ابتلا به «دژنراسیون ماکولا»، علت اصلی نابینایی در دوره پیری، دارد.

در بررسی ارتباط بین ژن ها و سبک زندگی در ابتلا به دژنراسیون ماکولا مشخص شد افراد دارای رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی مقادیر کم گوشت و مصرف بیشتر ماهی، سبزیجات، میوه، حبوبات، دانه های تصفیه شده و روغن زیتون است، با کاهش ۴۱ درصدی ریسک ابتلا به دژنراسیون ماکولا روبرو هستند.

طبق آخرین تحقیقات، دانشمندان اتحادیه اروپا پرسشنامه مربوط به نوع مواد خوراکی مصرفی حدود ۵۰۰۰ شرکت کننده را بررسی کردند. مطالعات نشان داد افرادی که رژیم غذایی شان بسیار نزدیک به رژیم غذای مدیترانه ای بود در مقایسه با سایر افراد ۴۱ درصد کمتر با ریسک ابتلا به دژنراسیون ماکولا روبرو بودند.

«املی چو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بیماری های مزمن نظیر دژنراسیون ماکولا، زوال عقل، چاقی و دیابت همگی ناشی از عادات غذایی ضعیف هستند.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha