سلامت نیوز :یك متخصص كودكان عنوان كرد مسمومیت‌های ناشی از مواد مخدر و مسمومیت با مواد محرك در میان كودكان و منتهی شدن برخی از آنها به مرگ شیوع زیادی دارد.

دكتر فریبا فرنقی، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مسمومیت‌ها در گروه سنی اطفال شایع است و در برخی موارد با مسمومیت‌های كشنده در این گروه سنی مواجه می‌شویم. از جمله این مسمومیت‌ها، مسمومیت با مواد مخدر مانند كراك و متادون است كه در ردیف مسمومیت‌های شایع و خطرناك كودكان قرار می‌گیرد.

وی افزود: از علائم متداول مسمومیت با مواد مخدر در كودكان می‌توان به خواب آلودگی، بی حالی و شل شدن عضلات، سطحی و كندشدن تنفس اشاره كرد كه ممكن است در موارد شدید فرد به كما فرو رفته و یا جان خود را از دست بدهد.

فرنقی همچنین با اشاره به مسمومیت با مواد محرك گفت: مت‌آمفتامین‌ها مانند شیشه از مواد ایجاد كننده این مسمومیت هستند كه با بلع اشتباهی آنها توسط كودك علائم تحریك‌پذیری شدید در كودكان بروز می‌كند. این علائم می‌تواند شامل بی‌قراری، گریه شدید، پرحرفی، افزایش درجه حرارت بدن، تعریق بالا، بی‌خوابی، احساس قدرت، بی اشتهایی، توهم، هذیان،‌رفتارهای عجیب و تشنج است كه ممكن است در نهایت به خونریزی مغزی و مرگ منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha