رژیم غذایی نه تنها بر میکروب‌های روده اثر دارد بلکه دیگر قسمت‌های بدن را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاثیر رژیم غذایی بر تقویت باکتری‌های ضد سرطانِ پستان

سلامت نیوز:رژیم غذایی نه تنها بر میکروب‌های روده اثر دارد بلکه دیگر قسمت‌های بدن را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در مطالعه‌ای روی نمونه‌های جانوری مشاهده کردند که رژیم غذایی نه تنها بر میکروب های روده بلکه بر دیگر قسمت‌های بدن از جمله پستان تاثیر می گذارد. این تاثیرگذاری به اندازه‌ای قابل توجه است که می‌تواند خاصیت ضد سرطانی داشته باشد یا در خطر ابتلا به سرطان موثر باشد.

همچنین محققان در بررسی‌های بیشتر به مقایسه تاثیرگذاری رژیم غذایی مدیترانه‌ای و غربی روی میکروب‌ها و ترکیب‌های فعال به لحاظ زیستی در غدد شیری میمون‌ها پرداختند.

آنها اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده می‌تواند چشم‌انداز جدیدی را در پیشگیری و درمان سرطان پستان داشته باشد.

در آمریکا، سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان در میان زنان است. در سال ۲۰۱۵ میلادی به ازای هر ۱۰۰ هزار زن ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به سرطان پستان مشاهده شد.

در مطالعات اخیر آمده‌ است: غدد شیری انسان نیز همچون روده، میکروبیوم مخصوص به خود را دارد. همچنین تومورهای سرطانی پستان حاوی سطح پایین‌تری از گونه‌های باکتری Lactobacillus در مقایسه با توده‌های غیرسرطانی است.

علاوه بر این، خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان بر اساس نوع رژیم غذایی متفاوت است. رژیم‌های غذایی سالم از قبیل مدیترانه‌ای که سرشار از میوه، خشکبار، سبزیجات، ماهی و روغن زیتون است خطر ابتلا به این نوع سرطان را کاهش می‌دهد. درحالیکه، رژیم‌های غذایی غربی که سرشار از خوراکی‌های فرآوری شده و چربی است این خطر را افزایش می‌دهد.

هرچند، درحالیکه شواهد نشان داده که رژیم غذایی تاثیر عمده‌ای بر تنوع میکروبی روده دارد اما مشخص نبوده که این ادعا در مورد میکروبیوم پستان نیز صحت داشته باشد. به همین دلیل گروهی از متخصصان آمریکایی به ارزیابی این فرضیه پرداختند که رژیم غذایی می‌تواند بر میکروبیوم غدد شیری تاثیر بگذارد.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مطالعه ۴۰ میمون ماده در مدت ۳۱ ماه رژیم غذایی غربی و مدیترانه‌ای را دنبال کردند. پس از گذشت این دوره زمانی مشاهده شد سطح باکتری Lactobacillus در بافت پستان میمون‌هایی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف کرده بودند در مقایسه با میمون‌های گروه دیگر ۱۰ برابر بیشتر بوده‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha