سلامت نیوز :رییس هیات مدیره انجمن اشك برای كاهش مصدومان و خشونت‌های ناشی از چهارشنبه سوری، برگزاری جشن‌های كوچك در پارك‌های مختلف از سوی شهرداری‌ها را پیشنهاد داد.

به گزارش  ایسنا، دكتر هرمز شمس در نشستی با خبرنگاران در آستانه چهارشنبه آخر سال با اشاره به برگزاری جلساتی با ارگان‌های مختلف به منظور كاهش خشونت‌های مراسم چهارشنبه سوری گفت: در این زمینه پیشنهاد كرده بودیم كه شهرداری‌ها خود به برگزاری جشن‌های كوچك در پارك‌های مختلف اقدام كنند؛ چرا كه مواد محترقه دست ساز می‌تواند به نابینایی و حتی مرگ بسیاری از افراد منجر شود.

وی با بیان این كه این جلسه به پیشنهاد انجمن چشم پزشكی ایران و با حضور تمام مسئولان مربوطه در این زمینه از جمله نیروی انتظامی و وزارت كشور حدود 4 سال گذشته برگزار شد، افزود: نتیجه جلسات آن شد كه شهرداری‌ها در محل‌هایی جشن‌هایی را به صورت محدود برگزار كردند، اما نتیجه مثبتی نداشت.

شمس با بیان این كه 10 درصد مصدومان چهارشنبه سوری كه به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند نیاز به جراحی دارند، افزود: تعداد زیادی از این افراد ممكن است كور شوند. در مجموع بیش از 50 درصد مصدومان چهارشنبه سوری از ناحیه دست مجروح می‌شوند و 27 درصد آنها به آسیب‌های چشمی دچار می‌شوند. در مجموع دومین عارضه‌ در مصدومان چهارشنبه‌ سوری، عارضه‌های چشمی است.

وی به مردم توصیه كرد: در صورتی كه ضرورتی برای حضور در خیابان‌ها وجود ندارد همزمان با چهارشنبه سوری در خیابان‌ها و مكان‌های خطرناك تردد نكنند؛ چرا كه بسیاری از آسیب‌ها متوجه رهگذران می‌شود.


رییس هیات مدیره انجمن حمایت از آسیب دیدگان بینایی گفت: سال گذشته حدود 130 مجروح از ناحیه چشم به بیمارستان فارابی مراجعه كردند كه نسبت به حدود 8 سال گذشته این آسیب‌ها تا حد زیادی كمتر شده است؛ چرا كه پلیس مراقبت و دقت زیادی در این زمینه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha