شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 25518

نتایج تحقیقاتی در آمریکا نشان می دهد که مردم بریتانیا از سلامت بیشتری نسبت به آمریکایی ها برخوردارند که این علیرغم سرمایه گذاری کمتر بریتانیا در صنعت مراقبت های بهداشتی است.

سلامت نیوز :نتایج تحقیقاتی در آمریکا نشان می دهد که مردم بریتانیا از سلامت بیشتری نسبت به آمریکایی ها برخوردارند که این علیرغم سرمایه گذاری کمتر بریتانیا در صنعت مراقبت های بهداشتی است.

داده های مربوط به 100 هزار نفر نشان می دهد که ساکنان آمریکا در همه گروه های سنی از نظر ابتلا به دیابت، کلسترول بالا و نشانه های بیماری قلبی وضع بدتری دارند.

تیم محققان آمریکایی می گوید که علل این وضع نامعلوم است و این ایده را که امکانات بهتر لزوما باعث بهبود سلامتی می شود رد می کنند.

به گفته آنها این وضع ممکن است ناشی از تلاش بیشتر بریتانیا در پیشگیری از بیماری ها باشد.

علیرغم استفاده بیشتر از فناوری مراقبت های بهداشتی در آمریکا، مردم این کشور مراقبت های پیشگیرانه کمتری از همتایان بریتانیایی خود دریافت می کنند.

در آمریکا تعداد موارد مراجعه سالانه به پزشک کمتر است.

نویسندگان این گزارش در "نشریه آمریکایی اپیدومولوژی" می گویند که مراجعه به بیمارستانی در موارد بروز بیماری های حادتر در آمریکا کمتر است، که به طور بالقوه به فرصت های از دست رفته برای پیگیری های بعدی منجر می شود.

همچنین احتمال دارد که تفاوت ها در شرایط اجتماعی و زیست محیطی یا عادات روزمره در این اختلاف ها نقش بازی کنند.

اما محققان علیرغم بررسی هایشان، هیچ نوع شواهد واقعی از اینکه تفاوت ها در چاقی، مصرف الکل یا فعالیت جسمی عامل این وضع است نیافتند.

مصرف سیگار ممکن است از این عوامل باشد، اما دکتر ملیسا مارتینسون و همکارانش در آن تردید دارند زیرا به نظر می رسد که حتی آمریکایی های جوانتری که برای چند دهه در معرض دود سیگار نبوده اند از نظر سلامتی از همتایان بریتانیایی خود در وضعیت بدتری باشند.

هرچند کسر بزرگتری از آمریکایی در مقایسه با بریتانیا یا سایر کشورهای اروپایی تحت بیمه نیستند یا تحت بیمه های محدودتری هستند، حتی گروه هایی که دسترسی خوبی به بیمه درمانی دارند نیز در مقایسه با بریتانیایی ها وضع سلامتی بدتری را تجربه می کنند.

محققان می گویند: "اینکه چرا اختلاف در وضعیت سلامتی تا این اندازه چشمگیر است، آن هم در دو کشوری که از نظر تاریخ و فرهنگ اشتراکات زیادی دارند، یک معمای حل نشده است."

آنها می افزایند: "با توجه به یافته های ما دایر بر اختلاف ها در زمینه سلامتی میان آمریکا و بریتانیا در سنین جوانی، یک موضوع نویدبخش برای تحقیقات آینده - تحقیقاتی که می تواند به روشن شدن علل ضعف سلامتی در طول زندگی کمک کند - اختلاف های بهداشتی در سنین پایین تر میان دو کشور خواهد بود."

کارشناسان بهداشت عمومی اشاره می کنند که مزایای سخاوتمندانه تر در زمینه رفتن به تعطیلات و شرایط مطلوب تر کاری در بریتانیا می تواند از عوامل این وضع باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha