یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۸
کد خبر: 25522

مدیرعامل گز سکه، استفاده از محصول پروبیوتیک در صنعت گز سازی را انقلابی بزرگ در صنایع غذایی یاد کرد.

سلامت نیوز : محمد گوهریان از کسب مجوز برای ساخت محصولات پروبیوتیک در صنعت گز سازی خبر داد و گفت: این انقلاب بزرگ در صنایع غذایی را می‌توان همردیف با انقلاب هسته‌ای کشور برشمرد.
وی با اشاره به این که طی چند قرن اخیر از میکروارگانیزم‌ها در حوزه‌های علوم پزشکی و زیستی، صنایع و معدن، نفت و محیط زیست بهره جسته می‌شود، افزود: از این فناوری در صنایه غذایی نیز بهره جسته می‌شود.
گوهریان که مهمان نمایندگی خبرگزاری موج در اصفهان بود، بیان داشت: دانش پروبیوتیک حوزه نسبتا جدیدی است که درآن میکروب‌هایی که از روده انسان ساخته می‌شوند، برای افزایش طول عمرانسان آستین بالا زده‌اند.
مدیرعامل گز سکه ضمن یادی از پدر علم پروبیوتیک، ایلیا ایلیچ مچینکف، گفت: تجویز مقادیر کافی این میکروارگانیز‌م‌های زنده هضم ناپذیر یا هضم پذیر اندک (الیگوساکاریدها)در برابر آنزیم‌های گوارشی که رشد و فعالیت پروبیوتیک‌ها را تحریک می‌کنند، موجب بروز اثرات مفید بر سلامت بدن انسان خواهد بود.
محمد گوهریان اضافه کرد: در یک گرم محصول پری بیوتیک، بیش از یک میلیون کلنی باکتری زنده وجود دارد که برای نخستین بارریال دانش فنی آن جهت بهره برداری در صنایع غذایی وارد کشور شده است.
وی حمایت ازسیستم ایمنی بدن، ارتقای سلامت سلول‌های روده‌ای، مجاری ادراری و افزایش مقاومت در برابر بیماری‌های قارچی، کنترل واکنش‌های آلرژیک و جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی، تاثیر مثبت بر روی بیماری‌های کبدی و متعادل کردن فشار خون را از ویژگی‌های منحصر به فرد میکروارگانیزم‌های پروبیوتیک عنوان کرد.
گوهریان همچنین کاهش حساسیت در افراد مبتلا به بیماری عدم تحمل لاکتوز (حساسیت به شیر)، جلوگیری از تشکیل برخی از مواد سرطانزا، کاهش آثار ناشی از میکروارگانیزم‌های مولد سم، بهبود وضعیت هضم و جذب مواد غذایی و به طور کلی به تاخیر انداختن پیری را از دیگر خواص پری بیوتیک دانست.
مدیرعامل گز سکه با اشاره به استقرار مدیریت ایزو 9001 و بهداشت ایمنی و غذاییHACCP در تولید گز اظهار داشت: این شرکت با اخذ این دو گواهینامه بین المللی، گام مهمی در جهت شناساندن این میراث ملی به بازارهای جهانی برداشته است.
وی با تاکید بر دانش فنی روز، افزون بر نیم قرن تجربه تولید کنندگان این شرکت اذعان داشت: محصولات تولیدی سکه، 100درصد طبیعی و سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین و باکتری‌های مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha