یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 25529

اولین راهكار برای پیشگیری از ابتلا به عوارض ناشی از مصرف مواد پاك كننده شیمیایی، قطع مصرف بی رویه آنهاست و بهتر است افراد حتی الامكان از شوینده هایی که آسیب كمتری دارد، استفاده كنند.

سلامت نیوز :اولین راهكار برای پیشگیری از ابتلا  به عوارض ناشی از مصرف مواد پاك كننده شیمیایی، قطع مصرف بی رویه آنهاست و بهتر است افراد حتی الامكان از شوینده هایی که آسیب كمتری دارد، استفاده كنند.

آرزو دهقانی كارشناس آموزش اورژانس كشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ افراد بهتر است مواد شوینده شیمیایی كه بخار تولید می كنند از برنامه تمیزكاری حذف كنند مگر آنكه در جایی باشند كه جریان سریع هوا، بخارات راپراكنده كنند.

وی با تأكید بر این كه نباید از مواد شوینده در محیط های دربسته و مكان هایی كه جریان هوا وجود ندارد، استفاده كرد،‌گفت: همیشه محصولات شیمیایی و شوینده را در ظرف اصلی خود نگهداری كنید و از نگهداری این مواد در ظروف مواد خوراکی (مانند بطری نوشابه) اكیداً خودداری كنید زیرا این کار سبب خورده شدن اشتباهی این مواد توسط کودکان می شود.

كارشناس آموزش اورژانس بدترین فرم استفاده از مواد پاك كننده و شوینده را مخلوط كردن با آب گرم دانست و تصریح كرد: مواد شوینده را نباید در محیط های در بسته ای كه بخار آب وجود دارد، استفاده كرد و در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاك كننده پنجره ها را باز كرده تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.
وی افزود: ازمخلوط كردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمك  با  فرآورده های سفید كننده جداً خودداری كنند زیرا بخارات و گازهای ناشی از این تركیبات بسیار سمی و خفه كننده است همچنین پس از مصرف مواد شوینده، سفید كننده، جرم بر و لوله بازكن در محیط های دربسته و كوچك مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان دراین مكانها توقف نكنید چرا كه گازهای تولید شده در این محیط بدون تهویه مناسب خفه كننده و سمی است.
به گفته دهقانی، بهتر است هنگام شست وشوى حمام و دستشویى از ماسك هاى محافظ استفاده كرده و پنجره ها را باز و تهویه را روشن كنند تا جریان هوا برقرار شود.

كارشناس آموزش اورژانس به بیماران داراى مشكلات تنفسى مانند آسم یا افرادى كه حساسیت ریوى دارند توصیه كرد، به هیچ عنوان با مواد شیمیایى در تماس نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha