در آستانه سال نو و توجه به فرهنگ نظافت عمومی در منازل و محل كار دبیر انجمن متخصصین پوست ومو توصیه هایی به هموطنان ارائه كرد.

سلامت نیوز :در آستانه سال نو و توجه به فرهنگ نظافت عمومی در منازل و محل كار دبیر انجمن متخصصین پوست ومو توصیه هایی به هموطنان ارائه كرد.

به گزارش وب دا دبیر انجمن متخصصین پوست و مو ایران با اشاره به اینكه پوست، مهم ترین و گسترده ترین سد دفاعی بدن در برابر آسیب ها وبیماری هاست گفت: از آن جایی كه اسیدیته پوست بین 6 تا 5 است باید مراقب بود تا این تعادل طبیعی به وسیله مواد شوینده و پاك كننده قلیایی و یا اسیدی، بر هم نخورد.

دكتر محمد گلشنی افزود: شستشوی البسه، درها و دیوارها، ظروف و هر آنچه به عنوان دكوراسیون در منزل، نیاز به گردگیری دارد اگرچه با پیشرفت های تكنولوژیكی از طریق وسایل برقی یا ابزارهای فاقد نیاز به دخالت دست نظافت می شود، اما باید دانست كه استفاده از دستكش های دو لایه كه لایه داخلی آن نخی و لایه خارجی آن پلاستیكی و غیرقابل نفوذ است بهترین اقدام برای مراقبت از پوست است.

وی با بیان اینكه بهره گیری از جاروهای برقی با مكش و كیسه های استاندارد و سالم بهترین گزینه در مقابل استفاده از جاروهای دستی است، گفت: جاروهای دستی آلودگی ها را در هوا منتشر كرده و موجب بروز حساسیت های آلرژیك تنفسی یا پوستی می شود، كه قرمزی پوست و یا سرفه و سوزش چشم و خارش آن از مهم ترین پیامدهای این گونه آلرژی ها است.

وی پیشنهاد كرد تا همه هموطنان در این روزها كه هنوز به دلیل هوای سرد، رطوبت كافی در محیط كار و زندگی وجود ندارد، از دستگاه بخور سرد كه وظیفه آن مرطوب كردن فضای منزل و تامین لطافت و نرمی پوست بدن است بهره گیرند.

همچنین همه افراد به ویژه كودكان و كهنسالان دارای هر نوع پوستی كه هستند، باید از كرم های مرطوب كننده مخصوص پوست های خشك و یا چرب استفاده كنند تا از خشكی پوست و عوارض آن دور باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha