رئیس دانشکده مدیریت واطلاع‌رسانی پزشکی گفت: بخش اعظمی از هزینه‌های که هم‌اکنون در حوزه سلامت استفاده می‌شود، بیهوده است.

سلامت نیوز: رئیس دانشکده مدیریت واطلاع‌رسانی پزشکی گفت: بخش اعظمی از هزینه‌های که هم‌اکنون در حوزه سلامت استفاده می‌شود، بیهوده است.
سعید کریمی اظهار داشت: سرانه سلامتی ایران نسبت به کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته بسیار کم است که لازم است در این حوزه تحلیل‌های گسترده‌ای انجام بگیرد. وی بیان داشت: در صورت سرمایه‌گذاری جدی در بحث مدیریت اطلاعات سلامت و ساماندهی آن که تاکنون حرکتی در این مسیر صورت نگرفته، با اثر بخشی بالایی در عرصه درمان بیماری‌ها و نظام سلامت شاهد خواهیم بود. رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی تصریح کرد: مسئله پرونده الکترونیکی سلامت که چندین سال است در جامعه سلامت کشور مطرح شده با تشکیل این پرونده‌ها از بسیاری دوباره‌کاری‌ها که در گرفتن آزمایش، گراف‌های بیمار و شرح حال انجام می‌گیرد، جلوگیری می‌شود. وی افزود: بسیاری از اطلاعات بیمار محرمانه است و پزشک از ارائه این اطلاعات و ثبت در پرونده وی خود داری می‌کند که با راه‌اندازی پرونده الکترونیکی سلامت می‌توان بدون دسترسی بیمار به این نوع اطلاعات ، پزشک شرح کامل بیمار را دریافت کند. کریمی از راه‌اندازی سه مرکز تحقیقات در دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد و افزود: مدیریت اقتصاد سلامت، علوم اجتماعی سلامت و فناوری اطلاعات سلامت از مراکز تحقیقاتی دانشکده مدیریت سلامت است. وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه وزارت بهداشت در یکسال اخیر رشته فناوری اطلاعات سلامت جایگزین مدارک پزشکی شده است. رئیس دانشکده مدیریت واطلاع رسانی پزشکی با اشاره به اینکه این همایش با مداخله سه رشته کتابداری پزشکی، مدارک پزشکی و انفورماتیک پزشکی برگزارشد، ادامه داد: دانشکده مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در طی فعالیت خود کنگره‌های مهمی را برگزار کرده است که می‌توان به علم‌سنجی، عدالت در سلامت و مدیریت بحران در سلامت اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha