یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 25532

برای حفظ سلامتی و تندرستی تان باید وزن نرمالی داشته باشید زیرا همانطور که می دانید بعضی از بیماریهای از عوارض افزایش وزن نشات می گیرند .

سلامت نیوز : با این سه توصیه نه تنها وزن تان اضافه نمی شود بلکه کاهش نیز می یابد :
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز برای حفظ سلامتی و تندرستی تان باید وزن نرمالی داشته باشید زیرا همانطور که می دانید بعضی از بیماریهای از عوارض افزایش وزن نشات می گیرند .
در این مقاله قصد داریم سه توصیه اساسی برای کسانی که به وزنشان اهمیت می دهند مطرح کنیم :
افزایش وزن بر اثر مصرف غذاهای چرب ، کالری های زیاد حاصل می شود و همچنین بدلیل عدم فعالیت جسمی افزایش وزن تشدید می شود .

سه  نکته اساسی  :
1* خواب بیش از هشت ساعت در شبانه روز شما را چاق می کند .
2* میل بیش از حد به خوردن غذا ، تنقلات  و ... شما را فربه می کند .
3* مقدار ویتامین هایی که روزانه احتیاج دارید محاسبه کنید ( براساس فعالیت روزمره )

 عواملی که باعث افزایش وزن شما می شوند :

خانه نشینی بیش از حد :

منزل را ترک کنید ، پیاده روی کنید .

رژیم های خودسرانه :
شاید در ابتدا باعث کاهش وزن شما شوند اما بعد از مدتی عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارند مانند ناراحتی های معده ، اعصاب و ... . همین طور بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می دهید و دوباره به برنامه غذایی قبلی خود باز می گردید  به همین دلیل توصیه می شود نزد یک متخصص تغذیه بروید .

به اندازه کافی بخوابید :
همان طور که خواب زیادی باعث افزایش وزن می شوند کمبود خواب نیز  مشکل ساز می شود . در هر دو مورد برای سلامتی شما مضر هستند .

عواملی که باعث کاهش وزن شما می شوند :
راهنمایی برای تغذیه سالم و کاهش وزن

موارد زیر را آزادانه بخورید
میوه های تازه، سبزیهای تازه خام و پخخته شده، هویج و دیگر سبزی های ریشه ای ، تمام سالادهای سبزیجات، چاشنیها ،  دانه های کامل غلات( برای مثال برنج قهوه ای و گندم سبوس دار)، پاستای گندم کامل، نان کامل، کورن فلکس صبحانه حاوی غلات کامل، زرد آلوی خشک، آلوها، حبوبات ( برای مثال لوبیای قرمز ، نخودها، لوبیاهای روغنی،عدس ها) ، تمام ماهی ها و صدف ها، ماست کم چرب ، پنیر کم چرب، شیر بدون چربی، )

غذاهایی که باید به میزان متعادل و با احتیاط بخورید
غلات تصفیه شده(برای مثال نان سفید) ، روغنهای طبخ غذا با کیفیت خوب(مانند روغن زیتون، زوغن گردو، روغن بادام) ، میوه های خشک به غیر از مواردی که در چراغ سبزذکر شد ، ماست با چربی متوسط، شیر نیمه چرب، مغزهای تازه و بذرها (نه به شکل نمکی و کبابی) ، گوشتهای فرآوری شده و آماده (ترجیحا کم چرب) ، آبمیوه ها .
غذاهایی که باید از خوردنشان اجتناب کنید و یا در مقادیر بسیار کم بخورید
کیک ها، بیسکویت ها، شکلاتها، شیرینی ها، پودینگ، کره، کله پاچه، مارگارین، کرم وخامه، کلوچه، اسنکهای کوچک نمکی، پنیرخامه ای، تولیدات گوشتی و گوشتهای چرب ، نوشیدنی های شکری، غذاهایی که عمیقا سرخ شده است، چیپس ها، انواع فست فود شامل سیب زمینی سرخ کرده، سوسیس و کالباس .

 آب معدنی بخورید

سبزیجات ، غذاهای بخار پز مصرف کنید .
نکته مهم پایانی که برای تثبیت کاهش وزن باید تاکید نمود آنست که فعالیت بدنی را فراموش نکنید . تمام مطالعات نشان می دهد که موفق ترین افراد در نگهداری کاهش وزن آنهایی هستند که فعالیت بدنی منظم دارند، چرا که با فعالیت بدنی کالری بیشتری را می توانید بسوزانید و بدون افزایش وزن، بیشتر نیز می توانید بخورید.
امید داریم که با اجرای این توصیه ها بتوانید وزنتان را کاهش دهید .
مترجم:ندافراهانی




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha