یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 25535

پزشكان تاكید كردند كه نوشیدن قهوه خطر سكته مغزی را به میزان قابل توجهی در زنان كاهش می‌دهد.

سلامت نیوز : پزشكان تاكید كردند كه نوشیدن قهوه خطر سكته مغزی را به میزان قابل توجهی در زنان كاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، طبق نتایج یك بررسی جدید كه در مجله «سكته» به چاپ رسیده است، خطر بروز سكته مغزی در زنانی كه روزانه یك فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند 25 درصد كاهش پیدا میكند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این یافته حاصل تلاش سوزانا لارسون محقق سوئدی در انستیتو كارولینسكا در استكهلم است. در این بررسی ها بیش از 34 هزار زن سوئدی در گروه سنی 49 تا 83 سال كه هیچ سابقه ابتلا به بیماری قلبی نداشتند تحت آزمایش و معاینه قرار گرفتند.

پس از 10 سال 1680 نفر از این زنان سكته مغزی را تجربه كردند. این مطالعات تایید كرد زنانی كه در روز حداقل یك فنجان قهوه می‌نوشیدند 22 تا 25 درصد كمتر به سكته مغزی دچار شدند.

از سوی دیگر دكتر كلادیت بروكز سخنگوی انجمن سكته در امریكا در این باره متذكر شد: ما پیشتر نگران بودیم كه قهوه موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب شود اما این مطالعات بلند مدت نشان داد كه این نوشیدنی‌ تا این اندازه خطرناك نیست.

به گزارش ایسنا، متخصصان تغذیه می‌گویند مصرف یک فنجان قهوه همراه با شکر می‌تواند حافظه را فعال کند و میزان دقت و توجه فرد را افزایش دهد.

از خواص دیگر قهوه این است كه این نوشیدنی محرک بوده و به هضم آسان غذا کمک می‌کند، تب بر است و می‌تواند سردرد را نیز تسكین دهد.

علاوه بر این، قهوه برای برطرف کردن یرقان مفید است و در درمان سرفه‌ای که با بلغم همراه باشد، موثر است.

این نوشیدنی در عین حال ادرار آور است، دردهای عصبی را بهبود می‌بخشد، در درمان سیاه سرفه تاثیر دارد و هم چنین ضد عفونی کننده بوده و خاصیت ضد افسردگی هم دارد.

شرح این یافته در مجله روانشناسی دارویی انسان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha