سلامت نیوز : رئیس بخش اُكولاپلاستیك بیمارستان لبافی‌نژاد گفت: ضایعات پرده شبكیه چشم و عصب بینایی به دلیل موج انفجار مواد منفجره از آسیب‌های وارده به چشم در چهارشنبه‌سوری است.

حسین سالور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انفجار مواد محترقه و برخورد تركش‌های آن به چشم، عوارض زیادی را از جمله برای قرنیه چشم به وجود می‌آورد؛ پس از آسیب رسیدن به قرنیه، سوختگی پلك نیز در چهارشنبه سوری بسیار اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینكه پلك در زیبایی چشم نقش مهمی ایفا می‌كند، گفت: اگر پلك دچار سوختگی شود، ترمیم آن بسیار دشوار خواهد بود؛ ضایعات پرده شبكیه چشم و عصب بینایی به دلیل موج انفجار از دیگر آسیب‌های وارده به چشم در چهارشنبه‌سوری است.

رئیس بخش اُكولاپلاستیك بیمارستان لبافی‌نژاد ادامه داد: دیده می‌شود بعضی افراد در آتش‌هایی كه ایجاد كرده‌اند، آمپول، سرنگ، اسپری و شیشه می‌اندازند؛ این اقدام موجب می‌شود كه این وسایل در آتش تركیده و قطعات آن با چشم افراد تماشاچی برخورد كند.

سالور درباره نحوه درمان سوختگی‌ پلك ناشی از چهارشنبه‌سوری افزود: نوع درمان بستگی به شدت سوختگی و قرمزی پلك دارد؛ در بعضی از موارد سوختگی به قدری شدید است كه حالت پلك از بین می‌رود و باید اقدامات ترمیمی و جراحی پلاستیكی برای فرد انجام شود.

دانشیار دانشگاه علوم‌‌پزشكی شهید بهشتی در خصوص انجام اقدامات درمانی كه باید برای فرد آسیب‌دیده انجام داد، خاطرنشان كرد: اگر چشم با مواد شیمیایی تماس پیدا كرد، اطرافیان باید بلافاصله چشم فرد را با آب سرد شست‌وشو دهند و در صورتی كه چشم، خونریزی یا پارگی داشت، نباید اقدام خودسرانه‌ای صورت گیرد بلكه باید مصدوم را فوراً‌ به نزدیك‌ترین مركز درمانی منتقل كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha