سلامت نیوز :رئیس انجمن سوختگی ایران گفت: متأسفانه طی دو سال گذشته مواد منفجره بیش از گذشته در دسترس نوجوانان و جوانان قرار گرفته كه نیروی انتظامی باید این موضوع را بیش از پیش كنترل كند.

هادی منافی در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینكه دست، سر و صورت از مهمترین اعضایی است كه در چهارشنبه آخر سال بیش از سایر اعضای بدن دچار سوختگی می‌شود اظهار داشت: نارنجك‌های جنگی و دست‌ساز وقتی منفجر می‌شوند به علت اینكه در درون آن شن و ماسه وجود دارد صورت، دست‌ها و چشم‌ها را هم می‌سوزاند و زخم می‌كند.

وی افزود: معمولاً در بیشتر اوقات جای زخم‌های سوختگی پس از درمان باقی می‌ماند و اعمال جراحی زیادی برای ترمیم آنها لازم است.

منافی با بیان اینكه در سال گذشته قطع دست زیاد مشاهده شده بود كه متأسفانه كاری نمی‌توان برای آن انجام داد گفت: نوجوانان 15 ساله‌ای بودند كه دست آنها قطع شده است.

وی اضافه كرد: هنگامی كه فردی دچار سوختگی شد افرادی كه این صحنه را تماشا می‌كنند باید او را به سرعت به مركز درمانی برسانند و استفاده از خمیردندان در آن لحظه روی سوختگی درد را ساكت می‌كند اما تأثیر دیگری ندارد لذا بهتر است خوددرمانی انجام نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha