سخنگوی وزارت بهداشت درباره شکایت از این وزارت‌خانه در دیوان عدالت اداری گفت: مرخصی مناطق محروم و تأخیر در پرداختی به کارکنان موضوع شکایت از این وزارت‌خانه بود.

ماجرای شکایات علیه وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت درباره شکایت از این وزارت‌خانه در دیوان عدالت اداری گفت: مرخصی مناطق محروم و تأخیر در پرداختی به کارکنان موضوع شکایت از این وزارت‌خانه بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری اخیراأ نسبت به افزایش پرونده‌های شکایت‌های مردمی از وزارت بهداشت ابراز نگرانی کرده و گفته بود:‌ «در سال ۹۶ تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد شکایت مردمی علیه وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری ثبت شد که نسبت به سال ۹۵ رشد ۶۲ درصدی داشته است.»

در این راستا ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با آنا نسبت به این خبر توضیحاتی ارائه کرد و افزود: عنوان شکایت‌های مردمی صحیح نیست و این موضوع در رسانه‌ها به اشتباه منتشر شده است زیرا عمده این شکایت از سوی کارکنان وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: همچنین ما موضوع عمده شکایت‌ها را می‌دانستیم و دادستان نیز همان موضوعات را اعلام کرده است، به عنوان مثال مرخصی مناطق محروم و پرداخت‌های برخی از احکام سابق موضوع عمده موارد شکایت از وزارت بهداشت است که در هر یک از این موارد نیز حدود یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ شکایت ثبت شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین در مورد روش‌های مختلف پرداخت و تأخیرهایی که در پرداختی به کارکنان بود نیز عده‌ای شکایت داشتند که در موارد رسیدگی‌شده اکثر آنها ناشی از محدودیت‌های مالی و اعتباری است.

حریرچی اظهار کرد: برای کسانی که در دیوان عدالت اداری حکم صادر شده نیز حکم اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی در مورد شکایت‌های ثبت شده در دیوان عدالت اداری نیز گفت:‌ شکایاتی که کارکنان از دستگاه دولتی دارند در دیوان عدالت اداری رسیدگی می‌شود که اکثراً در مورد بخشنامه‌ها و رویه‌های دولتی است که به آنها رسیدگی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha