یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 25543
 سلامت نیوز :فرماندار اهواز تاكیدكرد: آب اهواز مشكل بهداشتی ندارد، این در حالی است كه اكثر قریب به اتفاق شهروندان از تصفیه‌كننده‌های خانگی استفاده می‌كنند.

به گزارش فارس ، عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آبفای اهواز، با بیان اینكه در حال حاضر در اهواز آب از نظر حجمی و بهداشتی مشكلی ندارد، گفت: در حال حاضر حدود 100 درصد مردم اهواز از تصفیه‌خانه‌های خانگی استفاده می‌كنند.
وی تصریح كرد: در مورد مضرات استفاده از دستگاه‌های آب تصفیه‌‌كن خانگی به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است و استفاده از این دستگاه‌ها در آینده برای مردم مشكلاتی ایجاد می‌كند.
فدعمی همچنین افزایش سهمیه 90 میلیارد تومانی اهواز را از محل فروش اوراق مشاركت ساماندهی شبكه آب و فاضلاب خواستار شد.
وی با اشاره به فروش 800 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای ساماندهی شبكه فاضلاب استان، گفت: 90 میلیارد تومان اعتبار برای فاضلاب اهواز از این محل پیش‌بینی شده كه با توجه به سكونت 40 درصدی جمعیت استان در اهواز، افزایش این سهمیه ضروری است.
رئیس شورای اداری شهرستان اهواز، مشكلات شدید فاضلاب در بسیاری مناطق اهواز از جمله مركز شهر اهواز و مناطق حاشیه را یادآور شد و اظهار داشت: فاضلاب مركز شهر اهواز بسیار قدیمی و فرسوده است و روزانه دچار ریزش می‌شود.
به گفته وی، منطقه كوت‌عبدالله نیز در بخش فاضلاب مشكلات متعدد دارد كه شركت نفت در این منطقه برای مشاركت در اجرای فاضلاب اعلام آمادگی كرده است.
فدعمی تصریح كرد: تا زمانی كه اقدامی در مورد ساماندهی شبكه فاضلاب اهواز صورت نگیرد، سایر اقدامات در شهر از قبیل پروژه‌های عمرانی و شهری نیز با مشكل مواجه می‌شود.
وی خواسته ساكنان اهواز را در تمام ملاقات‌های عمومی با استاندار خوزستان اصلاح و ساماندهی شبكه فاضلاب عنوان كرد.
فدعمی اظهار داشت: با وجود مشكلات متعدد، مشكل خاصی در یك سال گذشته در شركت آب و فاضلاب اهواز نبوده است و حجم آب تصفیه‌شده و توسعه تصفیه‌خانه‌ها نیز در سال‌های اخیر پیشرفت داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha