سلامت نیوز :رئیس كل و معاون سازمان نظام پزشكی در مجمع عمومی این سازمان بر روال منطقی تعامل با دولت برای تعیین تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی در سال 90 تأكید كردند و از پیشنهاد این سازمان برای واقعی شدن این تعرفه ها و لزوم تعیین 6ماهه تعرفه‌های پزشكی با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، مجمع عمومی سالانه سازمان نظام پزشكی با حضور اعضا به صورت رسمی تشكیل شد و پس از ارائه گزارش عملكرد شورای‌عالی، گزارش فعالیت‌ها و اقدامات سازمان نظام پزشكی توسط رئیس‌كل این سازمان و نیز طرح گزارش فعالیت دو ساله هیئت رییسه و بازرسان مجمع، با برگزاری انتخاباتی، اعضای مجمع هیئت رئیسه و بازرسان جدید را به مدت 2 سال انتخاب كردند.

در ابتدای این جلسه سعید پناهی، با ارائه گزارش عملكرد شورای‌عالی نظام پزشكی در سال 1389، گفت: این شورا در سال 1389، 12 جلسه با 72 ساعت كاری برگزار كرده كه حاصل آن 46 مصوبه در حوزه سلامت است.

در ادامه جلسه، سیدشهاب‌الدین، رئیس‌كل سازمان نظام پزشكی كشور، به بیان برخی اقدامات و عملكردهای این سازمان در حوزه‌های مختلف آموزشی، نظارت و برنامه ریزی، رفاهی و فرهنگی و اجتماعی در سال گذشته پرداخت.

وی درباره وضعیت بررسی و تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی بخش دولتی و غیردولتی در سال 1390، گفت: نظرات كارشناسی سازمان نظام پزشكی از طریق كمیته كاری این سازمان، وزارت بهداشت و وزارت رفاه، به شورای‌عالی بیمه ارائه شده و نمایندگان نظام پزشكی در این خصوص فعالیت مستمر دارند و تاكنون چالش و اختلاف خاصی بین نظرات و محورهای گفتگو در این كمیته وجود نداشته است.

صدر، ابراز امیدواری كرد تعرفه سال 90 به سمت واقعی در نظر گرفتن هزینه‌های حوزه سلامت با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های كتاب مرجع CPT حركت كند و همچنین تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشكی در سال 1389 كه در كتاب تعرفه‌های وزارت بهداشت نیز چاپ و منتشر شده است، مبنای تعیین تعرفه‌های سال 1390 قرار گیرد.

وی در ادامه به برخی از اقدامات و فعالیت‌های مهم سازمان نظام پزشكی در سال 1389 كه یا به انجام رسیده یا برای اجرا و بهره‌برداری در سال آینده پایه‌گذاری شده، اشاره كرد كه برخی از آنها عبارتنداز طراحی و تدوین پروژه‌های كلان مشترك با دستگاه‌های متولی حوزه سلامت پس از اظهار نظرها و حمایت‌های رئیس جمهوری از این سازمان در دیدار نمایندگان جامعه پزشكی با وی، رسیدگی به پرونده های قضایی مرتبط با جامعه پزشكی و ارائه خدمات توسط شوراهای حل اختلاف در این حوزه، ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی نظیر كاریابی و ایجاد زمینه اشتغال اعضای جامعه پزشكی، واگذاری وام، واگذاری تجهیزات دفاع شخصی، واگذاری كارت‌های اعتباری بین‌المللی، تداوم پوشش بیمه‌ای برای فاقدان بیمه تأمین اجتماعی، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف در دو سطح استانی و سراسری، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن كریم ویژه جامعه پزشكی، برگزاری اولین یادواره شهدای جامعه پزشكی و نیز اعزام درمانگران داوطلب خدمت در مناطق محرم در قالب طرح مدد محرومان سازمان نظام پزشكی.

صدر از برگزاری یك همایش كارشناسی و تخصصی در هر ماه از سال آینده توسط سازمان نظام پزشكی خبر داد و ابراز امیدواری كرد این اقدام بتواند حضور كارشناسی و تخصصی این سازمان در حوزه سلامت كشور را پررنگ‌تر نماید.

در بخش دیگری از این جلسه، بنا به خواسته حاضران و اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی، علیرضا زالی، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان كه به عنوان نماینده نظام پزشكی در كمیته‌های تخصصی شورای‌عالی بیمه حضور دارد، روند تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی سال 1390 را به طور خلاصه تشریح كرد.

وی گفت: در كمیته تخصصی و فرعی شورای عالی بیمه كه تا زمان تشكیل شورای‌عالی سلامت وظیفه تعیین و اعلام تعرفه‌ها را برعهده دارد و متشكل از نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان نظام پزشكی است، مصوب شد كه در تعیین تعرفه‌های سال 90، تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشكی در سال 90، ملاك و مبنای عمل قرار بگیرد.

زالی، اضافه كرد: در نظر گرفتن قیمت تمام شده و واقعی خدمات در تعیین تعرفه‌ها و نیز تصویب تعرفه های سال 90 به مدت شش ماه برای مشخص‌تر شدن اثرات قانون هدفمندی یارانه‌ها در این حوزه و بازنگری احتمالی در تعرفه‌ها برای شش ماهه دوم سال، از دیگر مصوبات مهم این كمیته فرعی بود كه باید برای اجرایی شدن دو مرحله تصویب دیگر در شورای‌عالی بیمه و پس از آن هیئت دولت را طی كند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، در ادامه جلسه مجمع عمومی سالانه سازمان نظام پزشكی، بازرسان مجمع گزارش سالانه خود را به اعضای مجمع ارائه كردند.

همچنین، هیئت رئیسه مجمع كه دوره فعالیت آن به اتمام رسیده بود، اداره جلسه را به هیئت رئیسه موقت كه متشكل از گروهی از اعضای پیشكسوت مجمع همچون حسن هویدا و ابوالفضل عظیم و نماینده جوان نظام پزشكی میناب علی افشاری بود واگذار كرد.

پس از آن عباس آقازاده، به عنوان رئیس سابق هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی گزارشی از عملكرد دو ساله این هیئت را به اعضای مجمع ارائه كرد كه از مهمترین موارد ذكر شده در آن می‌توان به حضور نماینده هیئت رییسه در جلسات شورای عالی (بدون حق رأی) و نیز امكان مشاركت اعضای مجمع عمومی در كمیسیون تخصصی شورای‌عالی نظام پزشكی، اشاره كرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، پس از ارائه گزارش نماینده هیئت رئیسه قبلی، نامزدهای انتخابات هیئت رئیسه و بازرسان سازمان مجمع عمومی نظام پزشكی ثبت نام كرده و دقایقی به معرفی خود و برنامه‌هایشان پرداختند.

پس از آن، اعضای مجمع عمومی به كاندیداهای مورد نظر خود رأی دادند و افراد منتخب به شرح زیر با كسب حداكثر آراء به مدت دو سال به عنون اعضای اصلی هیئت رییسه و بازرسان مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی انتخاب شدند.

به ترتیب بیژن گودرزی با كسب 95 رأی، لاله تدین با 89 رأی، علیرضا اسپید با 83 رأی و عباس آقازاده با 79 رأی به عنوان هیئت رئیسه مجمع سازمان نظام پزشكی به مدت دو سال انتخاب شدند.

همچنین محمدرضا ابراهیمی با 80 رأی، حسین قشلاقی با 80 رأی و غلامرضا مسعودی با 61 رأی به عنوان بازرسان مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی به مدت 2 سال انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha