یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 25546
سلامت نیوز : رئیس پارك علم و فناوری فارس خواستار معرفی ظرفیت‌های گیاهان دارویی فارس به منظور افزایش بهره‌وری شد.

به گزارش فارس ، احمد فاضل‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های گیاهان دارویی در استان فارس اظهار داشت: همایش‌ها باید بتواند در قالب كارگاه‌های آموزشی راه‌حل‌هایی كاربردی برای حل مشكل گیاهان دارویی ارائه دهد.
وی تصریح كرد: برای جهت‌گیری‌های علمی و پژوهشی باید بتوانیم زنجیره علم را در كشور تكمیل كنیم اما ضرورت اتصال زنجیره‌های علمی به یكدیگر مشكل دیگری برای رسیدن به اهداف عالی علم است كه باید مورد توجه قرار گیرد.
فاضل‌زاده ادامه داد: در كشور سابقه آموزشی 80 ساله و قدمت پژوهشی 40 ساله داریم اما با توجه به روند رو به رشد فناوری در جهان باید بتوانیم سطح علمی كشور را به جایی برسانیم كه بتوانیم علم را به ثروت تبدیل كنیم.
رئیس پارك علم و فناوری فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، حفاظت محیط زیست و تلاش برای تغییر اقلیم از جمله برنامه‌های جهت‌گیری شده پارك علم و فناوری است.
احمد فاضل‌زاده تصریح كرد: در صورت تعامل دانشگاه‌ و دولت، تأمین منابع مالی و حضور بخش خصوصی، پارك‌های علم و فناوری می‌توانند به اهداف خود در زمینه تغییرات یك اقلیم دست یابند.
رئیس پارك علم و فناوری فارس با اشاره به لزوم ترویج كاشت گیاهان دارویی در این استان گفت: استان فارس با توجه به تنوع اقلیم، نزدیكی به آب‌های خلیج فارس و همچنین دارا بودن هشت درصد از مراتع كشور می‌تواند در زمینه كاشت و بهره‌وری گیاهان دارویی مؤثر واقع شود.
وی زیرساخت تولید گیاهان دارویی در فارس را فراهم دانست و افزود: استان فارس با توجه به وجود مراكز تحقیقات علمی و وجود زیرساخت‌های توسعه‌ای می‌تواند در زمینه ترویج فناوری در كشور نقش بسزایی داشته باشد.
فاضل‌زاده بیان داشت: با استقرار 160 شركت در پارك علم و فناوری فارس و وجود مركز رشد كشاورزی می‌توان تكمیل زنجیره كاری كشاورزی و منابع طبیعی را در این مركز شاهد بود.
وی ابراز داشت: در صورت فعال شدن بخش كاشت گیاهان دارویی می‌توانیم شاهد اشتغال‌زایی و توسعه فناوری در این استان باشیم.
رئیس پارك علم و فناوری فارس در پایان اظهار داشت: در صدد حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان و استفاده از امكانات بخش خصوصی می‌توانیم اقدامات پژوهشی را در راستای توسعه فناوری این استان انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha