دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 255461

پرهیز از سیگار و محصولات حاوی تنباکو نشان داده است که در میان این عادات سالم سبک زندگی موثرترین روش برای تجربه طول عمر بیشتر یا حداقل پرهیز از مرگ زودرس محسوب می شود.

5 عادت سبک زندگی برای طول عمر بیشتر

سلامت نیوز: پرهیز از سیگار و محصولات حاوی تنباکو نشان داده است که در میان این عادات سالم سبک زندگی موثرترین روش برای تجربه طول عمر بیشتر یا حداقل پرهیز از مرگ زودرس محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، مطالعه ای جدید در دانشگاه هاروارد نشان داده است که پنج عادت سبک زندگی ممکن است عامل کلیدی در افزایش طول عمر به میزان بیش از 10 سال باشند. اما یکی از این عادات افزایش طول عمر یعنی پرهیز از سیگار و استفاده از تنباکو به نظر می رسد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش  "فورچون"، پژوهشی که در نشریه پزشکی Circulation منتشر شده است، پنج عادت سبک زندگی را با طول عمر بیشتر مرتبط دانسته است که شامل پرهیز از سیگار، حفظ شاخص توده بدنی سالم، پرهیز از الکل، ورزش با شدت متوسط تا شدید، و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم می شوند. پایبند بودن به این پنج عادت سالم با 12.2 سال عمر بیشتر برای مردان و 14 سال امید به زندگی بیشتر برای زنان مرتبط بوده است.

پرهیز از سیگار و محصولات حاوی تنباکو نشان داده است که در میان این عادات سالم سبک زندگی موثرترین روش برای تجربه طول عمر بیشتر یا حداقل پرهیز از مرگ زودرس محسوب می شود.

بنابر گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، سیگار کشیدن موجب سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری های ریه، دیابت، و بیماری مزمن انسدادی ریه، شامل آمفیزم و برونشیت مزمن، می شود و از این رو، نقش آن در طول عمر انسان چشمگیر است.

در مقایس بزرگ‌تر، افراد بسیاری مبتلا به یکی از بیماری هایی هستند که سیگار به نوعی در آن نقش داشته است. بیماری قلبی، سرطان و بیماری مزمن انسدادی ریه از جمله دلایل اصلی مرگ و میر در جهان هستند.

در شرایطی که انجام ورزش و رژیم غذایی نیز ارتباطات قوی با امید به زندگی بیشتر و زندگی سالم‌تر را نشان داده اند، بنابر چندین تجزیه و تجلیل در مقیاس بزرگ، پرهیز از سیگار قوی‌ترین روش منفرد برای پیشگیری از مرگ زودرس و افزایش طول عمر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha