سلامت نیوز :فرمانده انتظامی استان بوشهر از اختصاص 200 میلیون تومان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر در حوزه صنایع نفت و گاز استان بوشهر خبر داد.

رضا محمدی‌یگانه امروز در گفت‌وگو با فارس در بوشهر اظهار داشت: این میزان اعتبار به منظور گسترش برنامه‌های رسانه‌ای در امر پیشگیری از اعتیاد با هدف آگاه‌سازی آحاد جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه دیداری و شنیداری اختصاص یافته است.
وی با تاكید بر بهره‌گیری از امكانات درمانی نفت و گاز برای درمان معتادان حوزه مربوطه افزود: پاسخگو بودن مناطق نفت و گاز در قبال آسیب‌هایی كه در حوزه تحت نفوذ رخ می‌دهد، ضروری است.
فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر خاطر‌نشان كرد: حمایت‌های لازم از دستگاه‌های عمل‌كننده در مبارزه و درمان در حوزه‌های نفت و گاز از مصوبات سفر رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر كشور بوده است.
محمدی‌یگانه با بیان اینكه ایجاد دفتر پیشگیری از اعتیاد در حوزه نفت و گاز و مراكز صنعتی بزرگ در دستور كار است، گفت: ارائه خدمات مشاوره و حمایتی در منطقه ویژه پارس جنوبی و شمالی و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و راه‌های پیشگیری از اعتیاد در حوزه زیر پوشش منطقه ویژه پارس جنوبی و شمالی از دیگر مصوبات این سفر بوده است.
وی اظهار داشت: راه‌اندازی مركز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از هنجارها و رفتار اجتماعی مناسب در سیاست‌ها و رسانه‌ای عمومی و برنامه‌های آگاه‌سازی و گسترده در محلات و محیط‌های كار ایجاد شد و تعیین زیر‌ساخت‌های سلامت از لحاظ جسمی، روانی، اجتماعی و فرهنگی نیز به تصویب رسید.
محمدی‌یگانه عنوان داشت: جلب مشاركت مردمی در برنامه‌ها و ایجاد جنبش فراگیر پیشگیری از اعتیاد با دیدمان ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و جلب توجه و زیر پوشش قرار گرفتن تعداد بیشتری از گروه سنی نوجوان و جوان با استفاده از روش‌های جدید و جذاب برای گروه مذكور در برنامه‌های آگاه‌سازی در مورد اعتیاد از مصوبات مهم این نشست بود.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینكه برگزاری جشنواره موسیقی محلی با هدف پیشگیری از اعتیاد از تصمیمات مهم این نشست بود، گفت: گسترش روحیه ورزش به عنوان مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر در دستور كار قرار گرفت.
محمدی‌یگانه اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دانشگاه علوم پزشكی موظف است با برگزاری دوره‌های آموزشی درمان با متادون و شربت تریاك برای پزشكان و روانپزشكان استان نسبت به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش درمان اقدام كند.
وی افزود: با عنایت به ضرورت ورود شربت تریاك در چرخه درمان مقرر شد موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشكی به طور جدی پیگیری و برای‌ توزیع آن اقدام شود.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به ایجاد كتابخانه تخصصی پیشگیری از گسترش مواد مخدر در استان خاطرنشان كرد: همكاری جدی شهرداران با تشكل‌های مردم نهاد برای فعالیت‌های فرهنگی، پیشگیری و درمانی از دیگر مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha