سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه نیویورك موفق به طراحی یك مولكول پروتئینی جدید شده‌اند كه می‌توان از آن به عنوان یك روش درمانی جدید ضد التهابی استفاده كرد.

به گزارش  ایسنا، متخصصان مركز پزشكی «لانگون» در دانشگاه نیویورك این مولكول جدید را در واقع از فاكتور رشدی موسوم به «پروگرانولین» گرفته‌اند. به گفته پزشكان، این دستاورد جدید می‌تواند اساسی برای ابداع تكنیك‌های نوین درمان بیماری‌های التهابی مثل آرتریت روماتوئید باشد.

به گزارش شبكه خبری ان بی سی، دكتر چوآن - جولیو، متخصص اصلی در این آزمایشات خاطرنشان كرده است كه تولید این پروتئین جدید درك ما را از مكانیسم‌های مولكولی پیش‌برنده فاكتورهای رشد و سیتوكین‌ها كه برای كنترل رشد غضروف و آرتریت هستند، افزایش می‌دهد.

بنابراین گزارش، دكتر جولیو، دراین‌ باره متذكر شد: اینكه مولكول جدید می‌تواند در تمام موارد ضد التهابی كاربرد داشته باشد نیاز به مطالعه و آزمایشات بیشتر دارد اما همین نتایج اولیه نیز بسیار امیدوار كننده و مشوق بوده است.

مولكول جدید "ATSTTRIN" یا «مخالف سیگنال دهی TNF/TNFR از طریق هدف قرار دادن گیرنده‌های "TNF " نامیده شده است. این مولكول در واقع یك پپتید است و از بخش‌های پروتئینی‌ای ساخته شده كه از یك سلول منشا می‌گیرند.

این پزشكان تاكید كردند: مولكول پروتئینی جدید برگرفته از «پروگرانولین» می‌تواند در درمان‌های جایگزین برای مبتلایان به بیماری‌های مزمن سیستم ایمنی خودكار مثل آرتریت روماتوئید (التهاب مفصلی)، بیماری‌های Crohn، كولیت‌های زخم گوارشی و پسوریازیس یا آرتریت پسوریازیسی مفید و موثر باشد.

شرح این مطالعه در مجله «ساینس» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha