وزیر بهداشت با اشاره به اضافه شدن ۷۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور و اقدام جهت خرید هزار دستگاه آمبولانس جدید دیگر، در عین حال گفت: همچنین باید تعدادی شناور اورژانس برای دریاچه خزر و سواحل مکران تامین شود که اقدامات مربوط به آن در حال‌ انجام است و امیدواریم به موقع وارد ناوگان اورژانس شود.

اقدام جهت خرید شناور اورژانس برای پوشش "خزر" و "سواحل مکران"

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به اضافه شدن ۷۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور و اقدام جهت خرید هزار دستگاه آمبولانس جدید دیگر، در عین حال گفت: همچنین باید تعدادی شناور اورژانس برای دریاچه خزر و سواحل مکران تامین شود که اقدامات مربوط به آن در حال‌ انجام است و امیدواریم به موقع وارد ناوگان اورژانس شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۷۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته که به طور همزمان در تهران و بندرعباس انجام می‌شود، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت‌: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهیم، این است که  به موقع با تجهیزات کامل و با افراد زبده در شرایط اورژانس و بحرانی با وسیله مطمئن به درخواست مردم پاسخ دهیم. اورژانس "۱۱۵" که در این دوره به سازمان اورژانس تبدیل شد، یکی از افتخارات حوزه سلامت است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۳هزار دستگاه آمبولانس در طول چهار و نیم سال گذشته به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است. باید توجه داشت که پیش از این عمر متوسط آمبولانس‌ها ۱۲ سال بود و معمولا آمبولانس‌ها بعد از پنج سال دیگر مفید نیستند. ما در حال‌ حاضر متوسط عمر آمبولانس‌ها را به چهار سال کاهش دادیم. همچنین امروز هم ۷۰۰ دستگاه آمبولانس را که از بهترین مدل دنیا هستند، با کمک شرکت ایران خودرو دیزل وارد ناوگان اورژانس می‌کنیم که این تعداد علاوه بر ۳۹ آمبولانس هوایی و سه شناور دریایی اورژانس هستند و امیدواریم که باعث رضایت مردم باشند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره سریع رسیدن عوامل اورژانس بر سر صحنه حادثه، خاطر نشان کرد: در این زمینه آن چه که بیش از آمبولانس کمک می‌کند، استفاده از موتورلانس است که در حال‌ حاضر ۲۰۰ دستگاه موتورلانس کار می‌کنند و ۵۰۰ دستگاه موتورلانس دیگر نیز تا پایان سال به ناوگان اورژانس اضافه می‌شوند. علاوه بر این بالگردهایی هم که در این دوره اضافه شد، می‌توانند کمک کنند آمبولانس های موجود بیشتر در حوزه جایگزینی با آمبولانس‌های فرسوده کمک کنند. باید توجه کرد که بیماران آسیب دیده، آن هم با این اوضاع جاده و آسفالت‌ها باید با وسیله‌ای راحت منتقل شوند. برای همین هم ما به دنبال بهترین‌ها بودیم؛  چرا که مردم شایسته بهترین‌ها هستند. در ‌عین ‌حال از دولت و مجلس شورای اسلامی نیز تشکر می‌کنم؛  چرا که اگر پشتیبانی آنها نبود، نمی‌توانستیم در این زمینه  توفیقی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این مسیر باید ادامه‌ داشته باشد. ان‌شاء‌الله به زودی برای خرید هزار دستگاه آمبولانس دیگر نیز قرارداد منعقد خواهد شد. ما باید بتوانیم ناوگان اورژانس را جوان نگه داریم تا در رسیدن بر سر صحنه و انتقال بیمار به بیمارستان، سریع باشند و کمترین آسیب را هم داشته باشند.

وزیر بهداشت در پایان صحبت‌های خود با بیان این که فعلا مشغول اقدامات اولیه برای انعقاد قرارداد خرید هزار دستگاه آمبولانس دیگر هستیم و اقدامات‌مان مربوط به تعیین قیمت و زمان تحویل است، افزود: در ‌عین ‌حال در زمینه آمبولانس هوایی هم اقداماتی را دنبال می‌کنیم. همچنین باید تعدادی شناور اورژانس نیز برای دریاچه خزر و سواحل مکران تامین شود که اقدامات مربوط به آن در حال‌ انجام است و امیدواریم به موقع وارد ناوگان اورژانس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha