سلامت نیوز :معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از اجرایی شدن نصب برچسب اصالت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی از ابتدای سال 90 خبر داد.

دكتر احمد شیبانی در گفت وگو با ایسنا، گفت: تنوع محصولات آرایشی بهداشتی و مواد غذایی بسیار زیاد است و اقلام زیادی را شامل می‌شود. بر این اساس كامل شدن برنامه نصب برچسب اصالت در این اقلام ممكن است مقداری زمان بر شود. اما در مجموع این اقدام از ابتدای سال آتی آغاز خواهد شد. در این زمینه باید گفت كه نصب برچسب اصالت بر روی داروها آغاز شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است.

وی درباره اقدامات انجام شده به منظور كاهش قیمت مكمل‌های دارویی در جهت رفاه حال بیماران گفت: مكمل‌ها عمدتا با قیمت‌های بالایی در بازار عرضه می‌شوند كه نیازمند آن است قیمت‌ها تعدیل شود.

وی افزود: در جهت ساماندهی قیمت مكمل‌ها ممكن است برخی از آنها به كاهش قیمت منجر شوند. در مجموع در قالب یك برنامه ضابطه‌مند و با حمایت از مصرف كنندگان و نیازمندان به این داروها قیمت‌های مكمل‌ها تعدیل می‌شود.

شیبانی ادامه داد: از آنجا كه قیمت‌ مكمل‌های دارویی بسیار بالاست و در بعد دارویی نیز به كار گرفته می‌شود ممكن است بیماران تصور كنند قیمت داروها گران شده اما باید گفت كه به زودی تعدیل قیمت این مكمل‌ها انجام خواهد شد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در پایان از داروخانه‌ها خواست كه در خرید مكمل‌ها دقت كنند تا در صورت كاهش قیمت این داروها متضرر نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha