سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 255554

کاهش وزن به دلیل تغییرات عادت های روزانه همیشه با چالش همراه است. اولین چالشی که با آن روبرو می شوید انتخاب خوراکی های سالمی است که طعمشان را دوست داشته باشد و خوشبختانه انتخاب های زیادی در این زمینه وجود دارد.

4 ترکیب خوراکی که کاهش وزنتان را ساده‌تر می‌کند

سلامت نیوز:  کاهش وزن به دلیل تغییرات عادت های روزانه همیشه با چالش همراه است. اولین چالشی که با آن روبرو می شوید انتخاب خوراکی های سالمی است که طعمشان را دوست داشته باشد و خوشبختانه انتخاب های زیادی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، کاهش وزن به دلیل تغییرات عادت های روزانه همیشه با چالش همراه است. اولین چالشی که با آن روبرو می شوید انتخاب خوراکی های سالمی است که طعمشان را دوست داشته باشد و خوشبختانه انتخاب های زیادی در این زمینه وجود دارد.

در این مقاله ترکیب خوراکی هایی را به شما معرفی می کنیم که باعث می شود به سادگی وزنتان کاهش پیدا کند.

خواهید دید که غذا خوردن سالم و کاهش وزن به راحتی ممکن است. از همه مهم تر این که این دستورات غذایی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی می شوند. البته نکته مهم این است که باید آن ها را جایگزین وعده های غذایی غیر سالمتان بکنید ضمن این که مراقب مقدار کالری مصرفی روزانه تان باشید و فعالیت و ورزش را فراموش نکنید.


مرغ و چیلی برای کاهش وزن

اولین ترکیب غذایی برای کاهش وزن آسان مخلوطی از پروتئین و تندی است.

مصرف مقدار کمی مرغ باعث می شود که احساس سیری کنید و عضله سازی شما تقویت شود. برای جلوگیری از کاهش وزن بهترین قسمت مرغ که می توانید انتخاب کنید سینه مرغ است.

چیلی حاوی کپسایسین است که باعث افزایش متابولیسمم بدن و چربی سوزی شده و آنتی اکسیدان موجود در آن برای سلامت شما مفید است. اگر غذای تند  دوست ندارید مقدار کمی فلفل تا جایی که طعم غذایتان تند نشود به آن اضافه کنید. می توانید بعد از کباب کردن مرغ یک پینج فلفل به همراه نمک و پودر لیمو رویش بپاشید و میل نمایید.


آووکادو روی یک برش نان گندم کامل با فلفل کاین

دومین ترکیب غذایی برای از دست دادن وزن یک صبحانه سریع و آسان است. در سال های اخیر آووکادو به دلیل داشتن چربی های سالم بسیار محبوب شده است.

نان کامل به دلیل فیبر زیاد به کاهش وزن شما کمک می کند ضمن این که باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.از خرید محصولاتی که حاوی آرد یا قندهای تصویه شده هستند اجتناب کنید.

فلفل کاین هم حاوی کپسایسین است و طعم بسیار تندی دارد پس مراقب مقدار استفاده آن باشید.


سیب با کره بادام زمینی و دارچین

سومین ترکیب غذایی که به صورت کلاسیک برای از دست دادن وزن توصیه می شود این گزینه است.

کره بادام زمینی حاوی چربی های غیر اشباع است بنابراین با مصرف کمی از آن احساس سیری می کنید. همچنین حاوی چربی های غیر اشباع است که انسولین بدن شما را تنظیم می کند.

علاوه بر این سیب حاوی فیبر است که به از بین بردن چربی های انباشته شدن در شکم شما کمک می کند. همچینن حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که سلامت شما را تقویت می کند.

دارچین حاوی پلی فنل هایی است که قند خون را تثبیت می کند و سنامالدئید موجود در آن خاصیت چربی سوزی دارد.

اگر چه این ترکیب دارای مزیت های زیادی است ولی نباید بیش از حد از آن استفاده کنید


چای سبز با نعنا و چند قطره لیمو

آیا هر روز صبح قهوه می نوشید؟ به شما پیشنهاد می دهیم این چای سرشار از آنتی اکسیدان را جایگزین قهوه کنید و سلامت کلی بدنتان را بهبود دهید. این چای چربی سوزی بدن را افزایش می دهد.

هنگامی که چند قطه لیمو به چای سبز اضافه می کنید تاثیر کاهش وزن پلی فنول و پکتین چای را افزایش می دهد. ضمن این که نعنا باعث کاهش اشتهای شما در طول روز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha