یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
سلامت نیوز :رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اعلام كرد: مأموران پلیس پیشگیری موفق شدند، 9 هزار و 700 كیلوگرم انواع مواد محترقه كم خطر و پرخطر را كشف و توقیف كنند.

به گزارش فارس، سردار بهرام نوروزی امروز در نشست خبری با تشریح برنامه‌های این پلیس برای چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز گفت: تمهیدات مناسبی در این زمینه اندیشیده شده و تمام واحدها در كلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و ایست بازرسی همگی در آمادگی كامل هستند.

وی اظهار داشت: هدف پلیس ایمنی و امنیت مردم در ایام نوروز و سراسر ایام سال است.

سردار نوروزی تصریح كرد: برای چهارشنبه آخر سال با اطلاع رسانی مناسبی كه انجام شده و آموزش‌های همگانی امیدواریم خسارات جانی و مالی كاهش پیدا كند.

این مقام نیروی انتظامی گفت: امیدواریم مردم چهارشنبه سوری را با شادی و نشاط طی كرده و به استقبال سال نو بروند و شاهد نقص عضو یا مرگ هموطنان نباشیم.

* 700 كیلوگرم مواد محترقه پرخطر كشف شد

سردار نوروزی گفت: مأموران پلیس پیشگیری موفق شدند 9 تن مواد محترقه كم خطر و 700 كیلوگرم مواد محترقه پرخطر را كشف كنند.

وی اظهار داشت: 2 هزار و 19 نفر نیز در ارتباط با حمل مواد محترقه دستگیر شده‌اند. 7 میلیون و 690 هزار انواع مواد محترقه به وزن 9 تن كشف شده است.

رئیس پلیس پیشگیری درباره موسسه انتظام گفت: 483 موسسه در سراسر كشور مجوز دریافت كرده‌اند كه 331 موسسه آن فعال هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 35 هزار نفر تحت عنوان نگهبان محله در موسسه انتظام مشغول فعالیت هستند.
یك پنجم از نگهبانان محله به تجهیزات دفاع شخصی مجهز هستند و 900 نفر از آنان زن هستند.

سردار نوروزی گفت‌: طی سال جاری 309 هزار پرونده به بخش مشاوره كلانتری‌ها ارجاع شده كه 169 پرونده آن منجر به صلح و سازش شده است.

* 10 میلیون تماس عملیاتی با 110 انجام شد

رئیس پلیس پیشگیری گفت: در 11 ماه گذشته 10 میلیون تماس با سامانه 110 برقرار شده كه منجر به اقدام عملیاتی شده است.22 میلیون تماس غیر عملیاتی نیز داشته‌ایم كه از مردم می‌خواهیم از تماس‌های غیرضروری و بدون فوریت خودداری كنند.

وی با اشاره به آموزش 19 هزار و 550 نفر از كاركنان پلیس پیشگیری گفت: در برنامه‌های سال آینده ابلاغ اوراق قضایی از طریق پست، اس ام اس و فكس با هماهنگی دستگاه قضایی است.

وی اظهار داشت: افزایش 10 درصدی توان كلانتری‌ها در سال 90 و توجه به آموزش‌های همگانی در تمام حوزه‌ها از برنامه‌های مهم سال آینده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha